Connect with us

Terkini

Aku Ada Anak 2 Orang dan Beristeri Tapi Masalahnya Sekarang Aku Jatuh Cinta Dengan Isteri Orang. Salah Ke?

Published

on

Aku Ada Anak 2 Orang dan Beristeri Tapi Masalahnya Sekarang Aku Jatuh Cinta Dengan Isteri Orang. Salah Ke?

Assalamualaikum admin. Seperti biasa, ayat normal. Hide profile. Walaupun ini akaun palsu. Tapi hide gak lah ye. Dan yang sebenarnya aku ni adalah lelaki. Nama akaun ni je pakai nama perempuan. Nama dah akaun palsu kan. Aku perkenalkan diri aku.

Aku seorang suami dan bapa kepada 2 orang anak. Usia aku baru 29 tahun. Yang aku nak ceritakan ni bukan berkenaan isteri or anak aku. Ni tentang diri aku sendiri. Masalah yang aku sedang nak cipta. Aku mempunyai isteri yang cukup sempurna di mata aku. cantik, pandai jaga rumahtangga walaupun dia isteri yang bekerja. Makan minum dan pakaian aku cukup terjaga. Cuma masalah sekarang ni diri aku. Aku tak tahu nak mulakan dari mana. Semuanya terjadi sejak November 2016 yang lepas. Aku berjumpa balik dengan kawan-kawan lama aku. Kawan-kawan aku yang hampir 7 tahun aku lost contact dengan diaorang. Itupun terserempak dengan cara tidak sengaja. Ada 5 orang semuanya. 3 orang masih bujang dan lagi 2 dah bernikah macam aku.

Kisah ni bermula apabila salah seorang kawan aku yang bernikah, aku gelarkan dia Haikal jelah ye, perkenalkan isteri dia kepada kitaorang. Kitaorang terkejut Sebab Haikal kenal isteri dia melalui cara yang sama dia kenal aku. Lupa aku nak bagitahu, kami semua kenal melalui MIRC. Mesti ada yang familiar kan dengan nama tu kan. Mula-mula tak ada apa yang jadi pun masa first time kitaorg lepak. Namun lama kelamaan, aku rasa sesuatu yang pelik jadi pada aku. Aku jadi resah gelisah bila tak jumpa dengan isteri Haikal. Yelah. Korang bayangkan, hampir setiap hari kitaorang jumpa dan lepak sama-sama. Aku pernah tanya Haikal, kenapa dia perlu bawak isteri dia setiap kali kitaorang lepak. Haikal jawab, dia kesian isteri dia sorang diri dekat rumah. Mesti bosan. Jadi, korang bayangkan, setiap kali kitaorang lepak, isteri Haikal ada. Kalau seminggu lepak hampir setiap malam, setiap malam jugak lah aku bertemu isteri Haikal.

Aku ceritakan sedikit ciri-ciri isteri Haikal. Orangnya rendah dan kecik sangat. Comellah kiranya. Aku rasa kira tinggi dia kurang 150cm kot. Badan dia pun kecik je. Orangnya talkative dan peramah. Dia boleh masuk kepala gila-gila kitaorang. Cuma tak ada lah kitaorang bergurau lebih-lebih sebab dia tetap isteri Haikal. Mata isteri Haikal ni redup je. Memang sekali pandang, rasa tenang je tengok muka dia. Muka dia aku kategorikan sebagai natural beauty sebab dia memang tak pernah bersolek sepanjang kitaorang lepak. Even bedak pun tak pernah pakai. Aku tahu sebab aku nampak dia kerap cuci muka.

Aku sedar perasaan aku lain masa kitaorang pergi pusat karaoke. Dia nyanyikan lagu kegemaran aku. lagu Siti Nurhaliza (Kau Kekasihku). Masa dia nyanyi tu memang dia pandang je muka Haikal. Aku tahu diaorang memang pasangan yang romantic. Tapi aku tak tahu, kenapa aku tiba-tiba rasa sakit hati bila tengok diaorang. Aku cemburu. Untuk pengetahuan, aku ada ambil gambal isteri Haikal secara curi-curi. Aku simpan jadikan wallpaper untuk hp aku yang satu lagi. Handphone yang aku letak dalam pejabat saja.

Aku sampai suruh Haikal invite bini dia masuk group whatsapp kitaorang. Yelah, sebab dia pun chatters. Kawan-kawan yang lain pun tak kisah. Kitaorang makin kerap lepak. Kadang tu, sampai Subuh. Pernah satu ketika, Haikal buat plan nak buat majlis anniversary dia dekat Pulau Perhentian. Aku boleh kata, jom. Aku boleh bawak anak isteri aku pergi sana. Diaorang tak pernah pergi situ. Haikal pun jawab, okay gak kan. Leh aku buat party terus. Masa tu, aku happy sangat-sangat. Sebabnya aku akan jumpa dia lagi. Hubungan aku dengan isteri aku tetap macam biasa. Tetap happy family. Tapi hati aku ni, macam jatuh cinta semula pulak. Boleh dikatakan aku rindu dengan bini Haikal. Rindu nak dengar suara dia, tawa dia, rindu nak tatap mata redup dia. Semua apa yang ada pada diri dia aku rindu. Untuk makluman semua, aku nikah dengan isteri aku bukan kerana sebab cinta. Tapi kitaorang ditangkap khalwat. Diperangkap oleh abang aku (bekas pakwe isteri aku).

Untuk pengetahuan, ini kali pertama aku jatuh cinta. Ye! Kali pertama aku rasa apa itu cinta dan rindu. Aku cuba nak tarik perhatian isteri Haikal. Dia tak layan pun. Dia buat biasa. Malah aku pernah konon-konon tersepak kaki dia. Dia tetap buat bodoh. Dia seperti biasa, tunjukkan kemesraan diaorang suami isteri. Aku jadi cemburu. Rasa nak tumbuk je muka Haikal masa tu. Bini Haikal selalu suruh aku bawaklah anak bini sekali bila lepak. Boleh berkenalan dengan bini aku. Aku bagi 1001 alasan. Aku kata bini aku penatlah. Kadang lepak hari minggu pun aku tak bawak anak bini aku. bila bini Haikal tanya, aku jawab anak bini aku pergi rumah mak bapak dia. aku takut isteri aku perasan, aku curi2 pandang pada bini Haikal.

Dan masa aku tulis luahan ni, aku dah sebulan tak jumpa bini Haikal. Raya baru habiskan. Haikal pun jarang lepak sekarang sebab dia pun sibuk. Aku memang rindu gila-gila dengan bini Haikal. Aku pernah call dia. Saja nak dengar suara dia. Mujur masa tu handphone Haikal problem. Jadi adalah alasan aku untuk call nombor bini dia. Malam minggu ni, Haikal dan isteri dia ajak datang rumah. Diaorang ada buat makan-makan. Diaorang suruh bawak anak bini. Aku tak tahu nak bagi alasan apa lagi. Aku tak nak bawak anak bini aku. Aku nak lepaskan rindu aku pada bini Haikal. Salah ke aku mencintai isteri orang? Ini kali pertama aku rasa apa semua ni. Indah sangat. Tapi rasa sakit sebab dia tidakkan menjadi milik kita.

Semalam aku dapat whatsapp dari Adi (salah seorang dari kawan kitaorang). Dia kata dia perasan yang selama ni aku dok pandang bini Haikal. Dia ada bagi nasihat dengan aku untuk elakkan apa-apa perasaan. Adi kata aku salah kalau ada perasaan dengan isteri orang. Lagi-lagi aku ni suami orang. Aku pernah tanya pasal benda ni dalam group kitaorang, “Apa pendapat korang kalau seorang suami jatuh cinta dengan isteri orang lain?”. Korang tahu apa yang bini Haikal jawab? Dia membebel. Dia marah. Dia kata tak baik buat macam tu. Dia kata tak baik ada perasaan macam tu dekat isteri orang. Dia boleh cakap, kalaulah jadi kat dia, dia takkan jumpa dah orang tu. Dia akan elakkan diri dia berjumpa dengan orang tu. Sebabnya, dia ada suami dia saja. Dan mustahil ada orang lain lagi dalam hidup dan hati dia. Lepas je baca ayat dia, air mata aku mengalir. Aku menangis. Rasa sakit sangat bila baca ayat dia. Apa patut aku buat? Aku tak mampu nak lupakan dia. Sekian.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Terkini

Bayi Setahun 6 Bulan di R0g0L Jiran Sendiri, Depan Anaknya Sendiri

Published

on

Bayi Setahun 6 Bulan di R0g0L Jiran Sendiri, Depan Anaknya Sendiri

Sungguh tergamak, sampai hati lelaki dvr jana ini sanggup mer0 g0l anak jiran sendiri depan anak-anaknya sendiri. Mana belas ehsannya ?

Kes sebegini tidak pernah sunyi daripada menjadi tatapan pembaca setiap hari. Namun, jangan sesekali kita anggap ia satu jena yah remeh.

Jena yah r0 g0l tetap r0g0l, walau siapapun mngsanya. Kes kali ini sungguh menyayat hati. Ia berlaku di India, seorang lelaki telah ditngkap atas tvdu han mer0 g0l kanak-kanak yang baru berusia 1 tahun 6 bulan di hadapan anaknya sendiri !.

Lelaki dvr jana tersebut telah dita han Jumaat lalu dan merupakan permngsa kes sera ngan sk sual terhadap mngsa “minor” yang terkini di India.

Semuanya bermula begini, kanak-kanak yang baru berusia 18 tahun itu pergi bermain di rumah jirannya, kerana jiran itu mempunyai anak yang berusia 2 dan 4 tahun.

Namun ketika di rumah itu, kanak-kanak yang tidak bersa lah ini telah r0 g0l oleh pmngsa dalam bilik rumah. Mngsa kemudiannya dibiarkan di luar rumahnya dalam keadaan berd4 rah dan kes4 kitan.

Ibu mngsa yang menjumpainya amat terke jut dengan keadaan itu. Beliau terus membawa anaknya ke H0spital.

Saspek akhirnya dita han menurut pegawai di Aman Vihar, per0 g0l kanak-kanak itu telah di t a h a n di rumahnya. Dia akan dikenakan hv kvman di bawah Akta Ganggvan sksual yang membawa hvkvman pnjara seumur hidup.

Dia akan dihvkum tapi bagaima pula dengan nasib kanak-kanak ma lang itu? Ketika dilawa di h0spital. Kanak-kanak itu didapati tidak boleh bercakap dan hanya mampu terbar1ng, aki bat trau ma

Continue Reading

Terkini

Cuma 3 Hari Di Hospital, Ibu Muda ‘Pergi’ Tinggalkan Anak Yang Masih Kecil

Published

on

Cuma 3 Hari Di Hospital, Ibu Muda ‘Pergi’ Tinggalkan Anak Yang Masih Kecil

Satu perkongsian dari NGO pengurusan jenazah mengenai pengebumian seorang ibu muda yang meninggal dunia petang semalam, meruntun hati netizen.

Wanita bernama Nur Atyqah Yahya Jaya, berusia 28 tahun, menghembuskan nafas terakhir akibat jangkitan kuman selepas tiga hari menerima rawatan di hospital.

Baca perkongsian Mr Wan Cai Official di bawah:

Perkongsian lewat tentang pengurusan jenazah ibu muda yang dibawa pulang ke Kelantan. Jenazah yang dibawa menggunakan jentera rakan gabungan iaitu VJGM telah selamat dikebumikan pada pukul 06.45 petang tadi.

Selepas jenazah dipindahkan 3 rakan sukarelawan VJGM terus membawa jenazah ke tanah perkuburan islam Bandar Baharu Gua Musang. Dikebumikan diliang lahad separa bulan atau lebih dikenali dengan nama liang lahad sri bulan.

Pengurusan terakhir untuk ibu berusia 28 tahun sangat mudah. Berjalan lancar tanpa perlu menunggu lama untuk dikebumikan. Sempat pula dikebumikan sebelum masuk waktu solat Maghrib.

Aturan terakhir yang Allah tetapkan untuk ibu muda ini. Allahyarhamah Nur Atyqah Binti Yahya Jaya dimasukkan ke hospital Shah Alam sejak 3 hari yang lalu. Tetapi ibu muda ini telah dijemput seruan illahi pada pukul 10.30 pagi tadi.

Punca kematian arwah adalah disebabkan jangkitan kuman di dalam badan. Akibat dari jangkitan kuman itu beberapa organ dalamannya gagal berfungsi.

Pasangan suami isteri ini mempunyai seorang cahaya mata lelaki berusia 1 tahun. Omar Lokman Bin Shahrul adalah nama anak mereka.

 

Kesian bila difikirkan nasib si anak kecil. Si anak masih tidak mengerti ibunya sudah pergi buat selama lamanya. Membesar si anak tanpa kasih seorang ibu.

Kehilangan isteri ataupun ibu bukan satu perkara yang mudah. Ini kerana si suami perlu menggalas 2 tanggungjawab serentak untuk menjadi ibu dan bapa kepada anaknya itu. Anak yang ditinggalkan oleh si ibu pula masih kecil.

Jika tidak kuat semangat pasti si bapa boleh tertekan. Seperti yang kita semua tahu di dalam sebuah keluarga seorang isteri memerlukan suaminya. Dan seorang suami juga sangat memerlukan isterinya.

Apabila meneruskan kehidupan tanpa seseorang yang bergelar isteri atau suami setelah hidup berumah tangga pastinya kesulitan akan dihadapi. Lagi lagi melibatkan urusan menjaga dan membesarkan anak anak.

Jika sebelum ini si isteri membantu menguruskan hal dirumah dan anak. Pasti keadaan akan menjadi lebih sulit apabila seorang suami tiba-tiba perlu menggantikan tempat tempat si isteri.

   

Tidak boleh dibayangkan kehidupan si suami selepas ini setelah kehilangan isterinya. Jika tidak kuat boleh gila dibuatnya. Saya sudah lihat bagaimana keadaan suami kepada arwah adik perempuan saya.

Berbulan menangisi pemergian isterinya. Sehingga diri tidak terurus. Tetapi nasib ada anak anak sebagai penguat semangat untuk kembali hidup seperti normal. Harap-harap suami arwah juga akan kuat.

Semoga juga tabah untuk meneruskan kehidupan bersama anak lelaki tunggalnya.

Buat pembaca, ayuh sama sama sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarhamah Nur Atyqah Binti Yahya Jaya!

Continue Reading

Terkini

Rider Grabfood Maut Kemalangan, Isteri dan Anak-anak Kini Hilang Tempat Bergantung

Published

on

Rider Grabfood Maut Kemalangan, Isteri dan Anak-anak Kini Hilang Tempat Bergantung

Seorang penghantar makanan maut selepas motosikal ditunggangnya merempuh belakang sebuah lori yang berhenti di tepi jalan di Kilometer B.05 Lebuhraya Besraya menghala Kuala Lumpur, petang semalam.

Menurut laporan Sinar Harian, mangsa Muhammad Faizal Yahya yang berusia 29 tahun meninggal dunia di lokasi kejadian kerana parah di kepala.

“Siasatan mendapati kejadian dipercayai berlaku apabila sebuah lori yang berhenti di lorong kiri jalan dengan memasang lampu berkembar selepas mengalami masalah pada tayar hadapannya.

“Kira-kira 10 minit kemudian, datang sebuah motosikal jenis Yamaha 150ZR ditunggang mangsa melanggar belakang lori yang dipandu lelaki berusia 52 tahun itu,” kata Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Zulkefly Yahya.

Pihaknya turut mengambil sampel darah dan urin pemandu lori tersebut untuk tindakan lanjut selain siasatan masih dijalankan dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Menerusi laman Facebook, isteri kepada arwah yang dikenali sebagai Puteri berkongsi berita duka itu dan memohon orang ramai sedekahkan al-Fatihah untuk Allahyarham.

Continue Reading

Trending