Doa Pengasih Agar Orang Menyanyangi dan Mencintai Kita

doa pengasih

Doa Pengasih Agar Orang Menyanyangi dan Mencintai Kita

Setiap manusia pasti mendambakan agar diri mereka dikasihi dan dicintai. Itulah lumrah alam. Tidak mungkin jika seseorang itu inginkan agar dirinya dibenci. Sesungguhnya Al-Quran mengandungi pelbagai mukjizat dan keajaiban yang dapat kita sebagai umat Islam ambil sebagai amalan harian. Amalkan doa pengasih ini agar disayangi, dihormati dan dicintai orang. Ini bukan doa pengasih yang bukan-bukan guna minyak dagu itu ya. Baca sampai habis dan share jika bermanfaat!

1. Surah Yassin: Ayat 36

surah yassin ayat 36

Terjemahannya:

“Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan; sama ada dari yang ditumbuhkan oleh bumi, atau dari diri mereka, ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya”. (Surah Yassin ayat 36)

2. Surah Yusuf: Ayat 4

surah yusuf ayat 4

Terjemahannya:

“(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: “Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku”. “(Surah Yusuf Ayat 4)

3. Surah Al-Hujurat: Ayat 13

surah AlHujurat ayat 13

Terjemahannya:

“Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih takwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).” (Surah Al-Hujurat: Ayat 13)

4. Surah Ali Imran: Ayat 14

surah AlImran ayat 14

Terjemahannya:

Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia: kesukaan kepada benda-benda yang dingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak; hartabenda yang banyak berpikul-pikul, dari emas dan perak; kuda peliharaan yang bertanda lagi terlatih; dan binatang-binatang ternak serta kebun-kebun tanaman. Semuanya itu ialah kesenangan hidup di dunia. Dan (ingatlah), pada sisi Allah ada tempat kembali yang sebaik-baiknya (iaitu Syurga).

5. Surah Ali Imran: Ayat 31

surah AlImran ayat 31

Terjemahannya:

“Katakanlah (wahai Muhammad): “jika benar kamu mengasihi Allah maka ikutlah daku, nescaya Allah mengasihi kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu. Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” (Surah Ali-Imran: Ayat 31).

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*