Jangan Sentuh Hatinya, Jika Anda Ingin Pergi Selepas Persoalan Anda Terjawab

jangan sentuh hati wanita

Ingatlah, wahai manusia, jangankah anda cuba menyentuh hati seorang wanita jika anda tidak berazam untuk membenarkannya di jalan yang Allah telah menetapkan dalam Islam, anda mesti tahu bahawa wanita itu adalah makhluk Allah yang paling indah.

jangan sentuh hati wanita

Dan begitu cantiklah Allah melindungi dia, bahkan melihat satu helai rambut anda dilarang jika dia masih tidak sah untuk anda. Kemudian menghormati seorang wanita kerana anda menghormati ibu anda. Jangan membuat hatinya sedih kerana kebiasaan anda yang selalu menggabungkannya dengan kata-kata manis, tetapi selepas anda merasakan kehormatan yang anda biarkan tanpa merasa bersalah.

Hormati Dia Seperti Anda Menghargai Ibu Anda

Kamu mesti tahu bahawa Allah sangat melindungi seorang wanita, jadi janganlah kamu mensia-siakan wanitamu. Tidak pernah anda merosakkan keindahan yang melekat padanya dengan ketidaktaatan anda kepada perintah Allah, hormati dia kerana anda menghormati ibu anda.

Jika anda benar-benar mengasihi dia, maka sokong dia dengan bimbingan agama, supaya anda dapat mencapai kebijaksanaannya dengan kebijaksanaan.

Jangan Hancurkan Hatinya

Wanita diciptakan dari hati yang lembut, jadi jangan biarkan kamu kasar dengan menghina kehormatannya. Jangan tanya dia untuk perkara-perkara yang hanya akan menjadikan wanita itu tidak bernilai sebagai seorang wanita.

Hati anda diciptakan lebih kuat daripada hatinya, jadi tidak boleh anda menaruh hati anda untuk menjadi lebih berdaya tahan daripada itu, dengan bertindak dengan bijak dan merawatnya sebagai makhluk Allah yang paling indah?

Jika Anda Benar-benar Mengasihi Dia, Jangan Hanya Sentuh HatiNya tetapi Sentuh Hatinya Ibu Bapa

Jika anda benar-benar mencintainya, maka jangan hanya sentuh hatinya, tetapi sentuh juga hati ibu bapanya. Anda perlu mengambil tanggungjawab terhadap perasaan yang telah anda lakukan terhadapnya.

Jangan terus mengundangnya ke ketidakpatuhan, kerana jika anda seorang lelaki yang bertanggungjawab maka meminta izin dengan cara yang baik dari orang tuanya bukan masalah yang sukar.

Mintalah izin daripada ibu bapa, kerana Allah telah mengajar anda bagaimana untuk mengasihi yang baik

Mintalah ibu bapa anda untuk mendapat kebenaran yang baik, kerana Allah telah mengajarkan anda bagaimana untuk mengasihi seorang wanita dengan cara yang baik, agar dapat memberikan ganjaran kepada anda dan dia. Oleh itu, berani bertanggungjawab apabila anda benar-benar mengasihi dia, berkahwin dengannya secara sah secara agama, supaya kasih sayang anda dapat membawa cinta Tuhan.

Sempurnakan Hak Keagamaan Bersama

Jadikannya wanita yang menyempurnakan agama anda, bukan hanya menyempurnakan keinginan anda, kerana pada dasarnya cinta ini suci. Oleh itu, pastikan dia suci dengan rasa cinta yang anda ada. Buatlah cinta yang ada di antara kamu dan dia hadiah yang indah, bahkan tidak ada bencana pahit kerana hawa n4fsu kamu yang tidak terkawal.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*