Jangan Sombong Kerana Apa yang Anda Miliki Sekarang Semuanya Pinjaman Dari Allah

jangan sombong dengan apa

Jangan Sombong Kerana Apa yang Anda Miliki Sekarang Semuanya Pinjaman Dari Allah

Jangan lupa apa yang Allah telah kurniakan kepada anda, semua yang anda miliki sekarang sebenarnya adalah pinjaman dariNya, yang mana anda harus bertanggungjawab dan amanah.

jangan sombong dengan apa

Kemudian janganl;ah sombong, simpan sahaja bongkak anda, kerana segala sesuatu yang terpegang pada hidup anda adalah hasil pinjaman dari Allah. Ingat, anda tidak mempunyai apa-apa di dunia, maka anda tidak boleh terlalu bangga untuk menunjukkan apa yang anda ada sekarang.

Jangan Terlalu Bangga Kemudian Meninggikan Diri Anda, Semua Yang Anda Miliki Akan Allah Tanya Nanti

Jangan pernah terlalu bangga dan kemudian meninggi diri anda untuk apa yang telah anda capai setakat ini, benar-benar semua yang anda miliki bahawa Allah akan meminta pertanggungjawaban kemudian dengan terperinci tanpa pengecualian sedikitpun.

Jangan Sampai Sekarang Kamu Bangga Tetapi Kemudian Di Hadapan Allah Anda Sengs4ra Kerana Selalu Sombong

Jangan sampai sekarang anda dapat memberitakan apa yang anda miliki dengan rasa bangga, tetapi kemudian sebelum Allah bahkan sengs4ra kerana di dunia anda selalu tidak pernah berakhir.

Jadilah rendah diri di hadapan sesiapa sahaja, kerana semakin rendah diri anda, semakin tinggi tahap iman anda

Rendahkanlah diri kamu di hadapan orang lain, kerana semakin kamu rendah hati, semakin kamu murah hati, semakin sabarlah kamu tidak meninggikan dirimu, semakin tinggi derajatmu akan ada di hadapan siapa pun.

Bukan orang yang selalu mengangkat diri sendiri yang Allah dibangkitkan, tetapi orang yang selalu bijak menjaga hati

Ketahuilah, bukan siapa yang selalu mengagungkan dirinya sendiri bahawa Tuhan meninggikan kedudukannya, bukan orang yang mencabar Allah, tetapi yang selalu dengan bijak menjaga hati bahwa Tuhan memberikan kemudahan yang luar biasa di sisi-Nya.

Anda Perlu Sentiasa Sedar Mandat Tuhan, Kerana Jadi Sesungguhnya Anda Tidak Akan Lupakan untuk menjadi sederhana

Oleh itu, apa jua keadaan anda sekarang, tidak kira betapa hebatnya anda berada di mata manusia, anda tidak boleh lupa untuk selalu melambai hati anda dengan bijak. Jangan lupa untuk selalu merendahkan diri, walaupun orang lain selalu memuji anda dengan pujian yang indah.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*