Kita Selalu Mengeluh Dengan Rezeki yang Diberi Tapi Rezeki Itu Cukup Sebenarnya

mengeluh dengan rezeki sikit

Kita Selalu Mengeluh Dengan Rezeki yang Diberi Tapi Rezeki Itu Cukup Sebenarnya

Kami sentiasa mengadu apabila keputusan yang kami dapat dari apa yang kami cuba hanya sedikit, menyimpang dari apa yang kita harapkan.

Sebenarnya, rezeki, kesenangan, dan kebahagiaan adalah aturan daripada Allah, Allah tahu apa yang sesuai untuk kita, Allah mengetahui apa yang akan membuat kita benar-benar baik pada hidup, sayangnya kita tidak baik dalam pemikiran positif tentang Dia.

mengeluh dengan rezeki sikit

Kami sentiasa sedih jika tiba-tiba kita mendapat sedikit kekayaan, kita sentiasa sedih jika usaha kita tiba-tiba tidak begitu menarik seperti yang kita inginkan, walaupun nasib kita telah diatur oleh Allah mengikut keperluan kita.

Buat apa mengeluh? Allah tahu semuanya

Kita juga mengadu dan mengeluh serba tak cukup tentang apa yang Allah berikan, tetapi mengapa mengadu? sedangkan Allah telah menjamin kita dengan baik.

Allah tahu lebih banyak daripada yang kita ketahui, Allah merancang semua yang kita perlukan begitu sempurna, jadi pastikan kita tidak terlalu banyak mengadu.

Allah tahu lebih baik apa yang kita perlukan sekarang, jadi kita tidak pernah mengeluh mengenai hasil yang kita dapat

Allah tahu lebih baik apa yang kita perlukan sekarang atau di masa depan, jadi kita tidak perlu mengeluh tentang keputusan yang kita dapat, hanya kerana kita tidak mengharapkannya dan sangat sedikit pendapat kita.

Rezeki Tidak Pernah Salah Alamat

Kita mesti selalu ingat, Allah menilai rezeki tidak akan pernah ditangani secara salah, dan tidak akan ditukar, semua Allah telah mengesahkan sesuai dengan keperluan kita.

Jadi itulah sebabnya kita perlu mensasarkan kita untuk berfikir dengan baik tentang Dia, pastikan kita tidak selalu mengeluh mengenai hasil yang kecil.

Nikmati dan bersyukur, itulah yang mesti kita lakukan apabila keputusan yang dijangkakan tidak sepadan dengan realiti

Kita mesti dapat menikmati dan mengucapkan terima kasih, kerana itulah yang harus kita lakukan apabila hasil yang diharapkan kita tidak sesuai dengan realiti.

Benar-benar menikmati pemberian Allah dengan rasa syukur adalah keseronokan yang luar biasa, kerana itulah di mana kita akan berfikir dengan lembut dari karunia-Nya.

Hanya Percayalah kepada Allah, Jangan Pernah Mengadu Lagi, dan Nikmati dengan sabar Apa yang Allah Berikan

Jadi apa sahaja yang Allah berikan kepada kita, sama ada sedikit atau banyak kepercayaan kepada Allah, tidak perlu lagi mengadu lagi, hanya bersabar dengan sabar apa yang Allah tawarkan.

Percayalah bahawa apa jua yang pasti akan selalu cukup bagi kita untuk hidup, kerana Allah telah mengaturnya dengan sempurna sesuai dengan apa yang kita perlukan.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*