Connect with us

Terkini

Saya Sering Bergaduh Dengan Suami Sejak Sebumbung Dengan MIL, Saya Penat

Published

on

Saya Sering Bergaduh Dengan Suami Sejak Sebumbung Dengan MIL, Saya Penat

Sejak mil duduk rumah ni saya sering juga bergaduh dengan suami sebab mil ada juga komplain saya macam2 masak bubur soup tak masinlah nak yang masin dia tu sakit darah tinggi.

admin tolong hide profile saya , masa tulis ni pukul 3 pg, baru balik dari rumah mil kemas2 sebab esok nak antar dia balik rumah dia.Ceritanya macam ni 7 bulan yang lalu mil saya kena minyak panas kedua belah kaki , dan retak tangan kiri, saya pula suami isteri bekerja kerajaan , masa pkp hari tu sama2lah jaga , skg masing2 dah mula bekerja jadi nak beri tumpuan sepenuhnya tu minta maaflahlah , mil saya ni boleh dikatakan dah sembuh tinggal kaki sebelah kiri masih kena cuci luka selang 3 hari , suamilah yang uruskan semua, saya pulak ada sakit macam2 kencing manis , kanser , kolesterol , tiroid dan lain2 lagi memang takberdayalah kan , baru2 ni nak kena darah tinggi

Masalahnya mil saya ni luka tu sikit ajet lagi tapi taknak berjalan kencing ke tandas , tapi pergi buang air besar boleh pulak pakai tongkat satu tun, dia berjalan bila pergi hispital dan klinik ajer balik dari situ terus duduk atas katil , makan , tidur tengok tv tulah rutin selama 7 bulan dirumah saya , mana nak kuat tulang tu nanti takberjalan buat etakcise , bukan patah kaki pun , tangan dah buka simen pun masih suruh kita bagi makan ubat buat macam hospital bila cukup time , semua dah sembuh kecuali kaki kiri tu , dan tak mandi dekat 7 bulan cuma kami tolog lap2 badan dan tukar pampers dia hari macam tu, saya sanggup buat semua kerja 2 bulan ajer lepas tu saya ckp dekat suami saya dah penat.

kemudian suami ambil alih tu pun baru2 ni dia mengadu kena sakit belakang , kami suruh mil lap sendiri cuma tolong dia tukar pampers boleh pulak. Sejak akhir2 ni kami rasa mil buat2 berlakon sebab nak stay rumah kami lama2 , sebab saya jadi hairan kenapa bila nak berak boleh ke bilik air , pergi hospital dan klinik boleh pakai tongkat satu tapi bila suami suruh berjalan dalam rumah dia nak guna tongkat empat tu dan buat2 macam orang takberdaya , kami pun kehairanan , doktor cakap tak ada apa2 tapi kenapa dia susah nak jalan bila tak pergi kemana etakcise dalam rumah pun taknak, pelik betul.

Sejak mil duduk rumah ni saya sering juga bergaduh dengan suami sebab mil ada juga komplain saya macam2 masak bubur soup tak masinlah nak yang masin dia tu sakit darah tinggi , pada hal saya dah letak garam dan secukup rasa , saya suruh anak saya rasa dia cakap dah masin , last baru dia cakap nak cili sos tu nak pedas , saya pun ada ckp terkasar cikit kalau nak masin lainkali masak sendiri selepas 6 bulan saya sabar.Baru2 ini anak sulung saya dapat tawaran belajar di sebuah negeri berdekatan tempat tinggal , tapi saya cakap dpt kat tempat jauh , mula2 anak. Saya nak pergi tapi last2 minit dia tak nak dan nak ke fom 6 ajer.

Saya cakap dekat mentua nak hantar anak , dia taknak ikut dia cakap nak balik rumah dia , maknanya dia dah boleh duduk sendirilahkan sebab kami tak ada 5 hari boleh pulak nak duduk sendiri , saya dan suami ingat dia nak balik terus rumah dia rupanya cakap dekat adik ipar saya dia nak balik sekejap lepas balik dari antar anak nanti dia ingat kami nak ambil dia balik, untuk pengetahuan adik ipar saya duduk jauh dan isterinya takbekerja tapi sedang hamil anak keempat so tak boleh buat apalah kan.

Sebenarnya kami hantar dia kerumah dia sebab nak suruh dia berdikari semula sampai bila nak harapkan kami yang dah berkerja dan anak2 pun dah start sekolah oada 15 julai nanti kat rumah pun takada orang. Salah ke perbuatan kami ni dengan menghantar dia balik kalau dia tinggal dirumah dia dah tentu dia akan berjalan pergi masak , dan uruskan diri sendiri , tak adalah hanya duduk sahaja semua orang sediakan. Memang kami serba salah tapi kami pun tertekan juga dan penat sangat .sekian saya harap jangan kecam beri pendapat yang murni sikit dengan masalah saya ni.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Terkini

Bayi Setahun 6 Bulan di R0g0L Jiran Sendiri, Depan Anaknya Sendiri

Published

on

Bayi Setahun 6 Bulan di R0g0L Jiran Sendiri, Depan Anaknya Sendiri

Sungguh tergamak, sampai hati lelaki dvr jana ini sanggup mer0 g0l anak jiran sendiri depan anak-anaknya sendiri. Mana belas ehsannya ?

Kes sebegini tidak pernah sunyi daripada menjadi tatapan pembaca setiap hari. Namun, jangan sesekali kita anggap ia satu jena yah remeh.

Jena yah r0 g0l tetap r0g0l, walau siapapun mngsanya. Kes kali ini sungguh menyayat hati. Ia berlaku di India, seorang lelaki telah ditngkap atas tvdu han mer0 g0l kanak-kanak yang baru berusia 1 tahun 6 bulan di hadapan anaknya sendiri !.

Lelaki dvr jana tersebut telah dita han Jumaat lalu dan merupakan permngsa kes sera ngan sk sual terhadap mngsa “minor” yang terkini di India.

Semuanya bermula begini, kanak-kanak yang baru berusia 18 tahun itu pergi bermain di rumah jirannya, kerana jiran itu mempunyai anak yang berusia 2 dan 4 tahun.

Namun ketika di rumah itu, kanak-kanak yang tidak bersa lah ini telah r0 g0l oleh pmngsa dalam bilik rumah. Mngsa kemudiannya dibiarkan di luar rumahnya dalam keadaan berd4 rah dan kes4 kitan.

Ibu mngsa yang menjumpainya amat terke jut dengan keadaan itu. Beliau terus membawa anaknya ke H0spital.

Saspek akhirnya dita han menurut pegawai di Aman Vihar, per0 g0l kanak-kanak itu telah di t a h a n di rumahnya. Dia akan dikenakan hv kvman di bawah Akta Ganggvan sksual yang membawa hvkvman pnjara seumur hidup.

Dia akan dihvkum tapi bagaima pula dengan nasib kanak-kanak ma lang itu? Ketika dilawa di h0spital. Kanak-kanak itu didapati tidak boleh bercakap dan hanya mampu terbar1ng, aki bat trau ma

Continue Reading

Terkini

Cuma 3 Hari Di Hospital, Ibu Muda ‘Pergi’ Tinggalkan Anak Yang Masih Kecil

Published

on

Cuma 3 Hari Di Hospital, Ibu Muda ‘Pergi’ Tinggalkan Anak Yang Masih Kecil

Satu perkongsian dari NGO pengurusan jenazah mengenai pengebumian seorang ibu muda yang meninggal dunia petang semalam, meruntun hati netizen.

Wanita bernama Nur Atyqah Yahya Jaya, berusia 28 tahun, menghembuskan nafas terakhir akibat jangkitan kuman selepas tiga hari menerima rawatan di hospital.

Baca perkongsian Mr Wan Cai Official di bawah:

Perkongsian lewat tentang pengurusan jenazah ibu muda yang dibawa pulang ke Kelantan. Jenazah yang dibawa menggunakan jentera rakan gabungan iaitu VJGM telah selamat dikebumikan pada pukul 06.45 petang tadi.

Selepas jenazah dipindahkan 3 rakan sukarelawan VJGM terus membawa jenazah ke tanah perkuburan islam Bandar Baharu Gua Musang. Dikebumikan diliang lahad separa bulan atau lebih dikenali dengan nama liang lahad sri bulan.

Pengurusan terakhir untuk ibu berusia 28 tahun sangat mudah. Berjalan lancar tanpa perlu menunggu lama untuk dikebumikan. Sempat pula dikebumikan sebelum masuk waktu solat Maghrib.

Aturan terakhir yang Allah tetapkan untuk ibu muda ini. Allahyarhamah Nur Atyqah Binti Yahya Jaya dimasukkan ke hospital Shah Alam sejak 3 hari yang lalu. Tetapi ibu muda ini telah dijemput seruan illahi pada pukul 10.30 pagi tadi.

Punca kematian arwah adalah disebabkan jangkitan kuman di dalam badan. Akibat dari jangkitan kuman itu beberapa organ dalamannya gagal berfungsi.

Pasangan suami isteri ini mempunyai seorang cahaya mata lelaki berusia 1 tahun. Omar Lokman Bin Shahrul adalah nama anak mereka.

 

Kesian bila difikirkan nasib si anak kecil. Si anak masih tidak mengerti ibunya sudah pergi buat selama lamanya. Membesar si anak tanpa kasih seorang ibu.

Kehilangan isteri ataupun ibu bukan satu perkara yang mudah. Ini kerana si suami perlu menggalas 2 tanggungjawab serentak untuk menjadi ibu dan bapa kepada anaknya itu. Anak yang ditinggalkan oleh si ibu pula masih kecil.

Jika tidak kuat semangat pasti si bapa boleh tertekan. Seperti yang kita semua tahu di dalam sebuah keluarga seorang isteri memerlukan suaminya. Dan seorang suami juga sangat memerlukan isterinya.

Apabila meneruskan kehidupan tanpa seseorang yang bergelar isteri atau suami setelah hidup berumah tangga pastinya kesulitan akan dihadapi. Lagi lagi melibatkan urusan menjaga dan membesarkan anak anak.

Jika sebelum ini si isteri membantu menguruskan hal dirumah dan anak. Pasti keadaan akan menjadi lebih sulit apabila seorang suami tiba-tiba perlu menggantikan tempat tempat si isteri.

   

Tidak boleh dibayangkan kehidupan si suami selepas ini setelah kehilangan isterinya. Jika tidak kuat boleh gila dibuatnya. Saya sudah lihat bagaimana keadaan suami kepada arwah adik perempuan saya.

Berbulan menangisi pemergian isterinya. Sehingga diri tidak terurus. Tetapi nasib ada anak anak sebagai penguat semangat untuk kembali hidup seperti normal. Harap-harap suami arwah juga akan kuat.

Semoga juga tabah untuk meneruskan kehidupan bersama anak lelaki tunggalnya.

Buat pembaca, ayuh sama sama sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarhamah Nur Atyqah Binti Yahya Jaya!

Continue Reading

Terkini

Rider Grabfood Maut Kemalangan, Isteri dan Anak-anak Kini Hilang Tempat Bergantung

Published

on

Rider Grabfood Maut Kemalangan, Isteri dan Anak-anak Kini Hilang Tempat Bergantung

Seorang penghantar makanan maut selepas motosikal ditunggangnya merempuh belakang sebuah lori yang berhenti di tepi jalan di Kilometer B.05 Lebuhraya Besraya menghala Kuala Lumpur, petang semalam.

Menurut laporan Sinar Harian, mangsa Muhammad Faizal Yahya yang berusia 29 tahun meninggal dunia di lokasi kejadian kerana parah di kepala.

“Siasatan mendapati kejadian dipercayai berlaku apabila sebuah lori yang berhenti di lorong kiri jalan dengan memasang lampu berkembar selepas mengalami masalah pada tayar hadapannya.

“Kira-kira 10 minit kemudian, datang sebuah motosikal jenis Yamaha 150ZR ditunggang mangsa melanggar belakang lori yang dipandu lelaki berusia 52 tahun itu,” kata Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Zulkefly Yahya.

Pihaknya turut mengambil sampel darah dan urin pemandu lori tersebut untuk tindakan lanjut selain siasatan masih dijalankan dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Menerusi laman Facebook, isteri kepada arwah yang dikenali sebagai Puteri berkongsi berita duka itu dan memohon orang ramai sedekahkan al-Fatihah untuk Allahyarham.

Continue Reading

Trending