Connect with us

Terkini

Saya Sering Bergaduh Dengan Suami Sejak Sebumbung Dengan MIL, Saya Penat

Published

on

Saya Sering Bergaduh Dengan Suami Sejak Sebumbung Dengan MIL, Saya Penat

Sejak mil duduk rumah ni saya sering juga bergaduh dengan suami sebab mil ada juga komplain saya macam2 masak bubur soup tak masinlah nak yang masin dia tu sakit darah tinggi.

admin tolong hide profile saya , masa tulis ni pukul 3 pg, baru balik dari rumah mil kemas2 sebab esok nak antar dia balik rumah dia.Ceritanya macam ni 7 bulan yang lalu mil saya kena minyak panas kedua belah kaki , dan retak tangan kiri, saya pula suami isteri bekerja kerajaan , masa pkp hari tu sama2lah jaga , skg masing2 dah mula bekerja jadi nak beri tumpuan sepenuhnya tu minta maaflahlah , mil saya ni boleh dikatakan dah sembuh tinggal kaki sebelah kiri masih kena cuci luka selang 3 hari , suamilah yang uruskan semua, saya pulak ada sakit macam2 kencing manis , kanser , kolesterol , tiroid dan lain2 lagi memang takberdayalah kan , baru2 ni nak kena darah tinggi

Masalahnya mil saya ni luka tu sikit ajet lagi tapi taknak berjalan kencing ke tandas , tapi pergi buang air besar boleh pulak pakai tongkat satu tun, dia berjalan bila pergi hispital dan klinik ajer balik dari situ terus duduk atas katil , makan , tidur tengok tv tulah rutin selama 7 bulan dirumah saya , mana nak kuat tulang tu nanti takberjalan buat etakcise , bukan patah kaki pun , tangan dah buka simen pun masih suruh kita bagi makan ubat buat macam hospital bila cukup time , semua dah sembuh kecuali kaki kiri tu , dan tak mandi dekat 7 bulan cuma kami tolog lap2 badan dan tukar pampers dia hari macam tu, saya sanggup buat semua kerja 2 bulan ajer lepas tu saya ckp dekat suami saya dah penat.

kemudian suami ambil alih tu pun baru2 ni dia mengadu kena sakit belakang , kami suruh mil lap sendiri cuma tolong dia tukar pampers boleh pulak. Sejak akhir2 ni kami rasa mil buat2 berlakon sebab nak stay rumah kami lama2 , sebab saya jadi hairan kenapa bila nak berak boleh ke bilik air , pergi hospital dan klinik boleh pakai tongkat satu tapi bila suami suruh berjalan dalam rumah dia nak guna tongkat empat tu dan buat2 macam orang takberdaya , kami pun kehairanan , doktor cakap tak ada apa2 tapi kenapa dia susah nak jalan bila tak pergi kemana etakcise dalam rumah pun taknak, pelik betul.

Sejak mil duduk rumah ni saya sering juga bergaduh dengan suami sebab mil ada juga komplain saya macam2 masak bubur soup tak masinlah nak yang masin dia tu sakit darah tinggi , pada hal saya dah letak garam dan secukup rasa , saya suruh anak saya rasa dia cakap dah masin , last baru dia cakap nak cili sos tu nak pedas , saya pun ada ckp terkasar cikit kalau nak masin lainkali masak sendiri selepas 6 bulan saya sabar.Baru2 ini anak sulung saya dapat tawaran belajar di sebuah negeri berdekatan tempat tinggal , tapi saya cakap dpt kat tempat jauh , mula2 anak. Saya nak pergi tapi last2 minit dia tak nak dan nak ke fom 6 ajer.

Saya cakap dekat mentua nak hantar anak , dia taknak ikut dia cakap nak balik rumah dia , maknanya dia dah boleh duduk sendirilahkan sebab kami tak ada 5 hari boleh pulak nak duduk sendiri , saya dan suami ingat dia nak balik terus rumah dia rupanya cakap dekat adik ipar saya dia nak balik sekejap lepas balik dari antar anak nanti dia ingat kami nak ambil dia balik, untuk pengetahuan adik ipar saya duduk jauh dan isterinya takbekerja tapi sedang hamil anak keempat so tak boleh buat apalah kan.

Sebenarnya kami hantar dia kerumah dia sebab nak suruh dia berdikari semula sampai bila nak harapkan kami yang dah berkerja dan anak2 pun dah start sekolah oada 15 julai nanti kat rumah pun takada orang. Salah ke perbuatan kami ni dengan menghantar dia balik kalau dia tinggal dirumah dia dah tentu dia akan berjalan pergi masak , dan uruskan diri sendiri , tak adalah hanya duduk sahaja semua orang sediakan. Memang kami serba salah tapi kami pun tertekan juga dan penat sangat .sekian saya harap jangan kecam beri pendapat yang murni sikit dengan masalah saya ni.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Terkini

Suami buat pngkuan mngejut pada istri bila mngaku jalin hubungn dengan mentua sendiri sehingga hammil

Published

on

Diluah mati emak, ditelan mati bapa! Seorang wanita buntu apabila mengetahui suaminya menjalin hubungan sulit dengan ibu kandungnya sendiri. Walaupun sukar untuk dipercayai, namun itulah hakikat sebenar yang berlaku kepada wanita ini.

Suami curang dengan mak mentua..

Kisah yang dikongsikan menerusi live video Syed Azmi di Facebook ini menarik perhatian ramai yang rata-rata terkejut dengan pendedahan wanita ini. Dakwa wanita ini, dia tiada tempat untuk berkongsikan masalahnya kerana dugaan yang dihadapi olehnya begitu berat sekali.Menurut wanita berkenaan, suaminya berlaku curang bersama ibu kandungnya sendiri. Walaupun masih mempunyai ayah namun ayahnya sendiri tidak dapat berbuat apa kerana ingin menjaga hati dan perasaan anaknya itu.

Saya ada tiga orang anak. Benda ni berlaku semasa saya pregnant anak kedua. Sekarang anak kedua saya dah tujuh tahun.

Perkara ini mula diketahui olehnya ketika dia sedang mengandungkan anaknya yang kedua. Namun ketika dia bersalinkan anaknya itu, wanita tersebut sudah mengetahui sedikit demi sedikit apabila dia mendengar perbualan ibu dan suaminya itu.Perbalahan antara mereka berpunca apabila suaminya ingin memberitahu perkara sebenar kepada dirinya namun dihalang oleh ibu kandung sendiri.

Ibunya gugur anak suami sendiri..

Selepas bersalin, wanita itu terjumpa sepucuk surat di dalam rumahnya. Surat berkenaan mengandungi luahan suaminya yang mengakui mempunyai hubungan bersama ibunya. Ketika itu, suaminya meninggalkan dirinya bersama anak yang baru lahir dan dia terpaksa mengambil keputusan untuk berpantang di rumah keluarganya.

Ketika suaminya ingin menjemput isteri untuk pulang ke rumah sendiri, ibu dan suaminya bergaduh dan di dalam pergaduhan itu, ibunya mengatakan yang mereka pernah ‘bersama’.

Lebih mengejutkan ibunya pernah menggugurkan kandungan hasil daripada hubungan mereka dan wanita itu mengetahui perkara berkenaan melalui panggilan telefon daripada ayahnya.

Selepas kejadian berkenaan, dia bersama suami serta anak-anaknya berpindah ke Perak. Wanita terbabit nekad untuk bekerja demi menyara anaknya dan ketika itu dia telah memaafkan kesalahan suaminya itu.

Saya maafkan sebab saya fikir saya tak ada kekuatan, anak saya kecil lagi. Takkan saya nak biarkan anak saya dengan saya tak ada kerja tetap.

Kantoi masih berhubung..

Kisah peritnya tidak terhenti di situ apabila dia mendapat tahu bahawa suaminya masih berhubung dengan mak mentua lagi. Walaupun sudah berjanji untuk berubah namun janji hanya tinggal janji apabila wanita itu melihat perbualan di antara mereka.

Lama-kelamaan bila kantoi tu saya jadi tawar hati. Bayangkan mereka buat hubungan bersama, bila dia nak bersama dengan kita, ada satu perasaan benci sebab saya teringat.

Dia juga mengatakan dia pergi ke Pejabat Agama Islam bagi mendapatkan kaunseling mengenai masalah yang dihadapi dan pihak berkenaan telah memberikan nasihat yang sepatutnya. Namun dia masih mempertahankan rumah tangganya kerana memikirkan nasib anak-anaknya.

Sumber : Syed Azmi

Posting Asal…

Continue Reading

Terkini

Remaja lelaki ini hilang tiga jari angkara mercun

Published

on

BESUT – “Saya benar-benar menyesal,” kata Muhammad Adam Hakimi Muhamad Sabri, 16, yang hancur tiga jari kanannya dan kabur mata kiri akibat terkena mercun dalam kejadian di Kampung Kelubi Putih, Jabi di sini pada 23 April lalu.

Dia juga mengakui sudah serik dan berjanji untuk tidak menyentuh mercun selepas ini.

Malah, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jabi itu tidak menyangka kejadian yang berlaku selepas berbuka puasa pada 11 Ramadan lalu mengubah fizikalnya buat selama-lamanya.

Menceritakan kejadian, bapa angkatnya, Mohd Riduan Ismail, 42, berkata, Muhammad Adam Hakimi yang dijaga sejak kecil keluar rumah selepas berbuka puasa bersama keluarga kira-kira jam 7.30 malam.

“Sebelum kejadian, dia ada beritahu mahu keluar berjalan selepas berbuka puasa dan solat maghrib.

“Tidak lama selepas itu, kami sekeluarga terkejut kerana dia tiba-tiba pulang ke rumah dalam keadaan tangan dan muka berlumuran darah. Tiga jari tangan kanannya hancur akibat terkena mercun batang paip,” katanya ketika ditemui Sinar Harian pada Jumaat.

Mohd Riduan berkata, dia segera membawa anaknya ke Hospital Besut sebelum dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) kira-kira sejam selepas itu.

“Dalam perjalanan ke Kuala Terengganu, hanya ALLAH SWT sahaja yang tahu perasaan saya. Ketika itu saya hanya mampu berdoa supaya anak saya dapat diselamatkan.

“Saya reda dengan apa yang berlaku. Mungkin sudah ketentuan sebab setahu saya, selama ini anak saya tidak pernah bermain mercun. Saya percaya ini kali pertama dia sentuh mercun dan ingin mencuba meletupkan sendiri mercun,” katanya.

Mohd Riduan berkata, Muhammad Adam Hakimi kini dibenarkan pulang ke rumah selepas lebih seminggu dirawat di HSNZ.

Bagaimanapun, katanya, tahap kesihatan anak sulung daripada enam beradik itu masih belum memuaskan kerana belum pulih sepenuhnya.

“Anak saya masih dalam pemantauan dan rawatan. Saya harap dia segera pulih,” katanya.

Mohd Riduan turut menasihatkan remaja supaya mengambil pengajaran daripada kejadian menimpa anaknya itu.

“Bagi yang berjinak-jinak dengan mercun, saya harap dapat berfikir dua kali sebelum mencuba. Beringat sebelum kena kerana malang tidak berbau.

“Apabila sudah hilang jari, ia hilang selama-lamanya, tidak boleh dikembalikan seperti sedia kala,” katanya. – wowberita

Continue Reading

Terkini

Lebih dua bulan menghilangkan diri, JAIS dan polis terus bekerjasama kesan Sajat

Published

on

Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) akan terus bekerjasama dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi mengesan usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, atau lebih dikenali sebagai Nur Sajat.

Setiausaha Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Dr Ahmad Shahir Makhtar, berkata berikutan kuasa yang terhad pihaknya dan JAIS memerlukan bantuan polis untuk melaksanakan perintah mahkamah, termasuk waran tangkap oleh Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam yang dikeluarkan Februari lalu.

“Saya difahamkan, sudah ada perbincangan antara JAIS dan polis, justeru MAIS menyerahkan perkara ini kepada kedua-dua pihak terbabit untuk pelaksanaan perintah mahkamah.

“Buat masa ini, JAIS masih mengesan Muhammad Sajjad dan oleh kerana bidang kuasa yang terhad, bantuan polis diperlukan.

Bantuan bukan saja dalam kes Muhammad Sajjad, bahkan banyak kes syariah sebelum ini kita laksanakan dengan bantuan polis, terutama membabitkan perintah mahkamah,” katanya ketika ditanya perkembangan terbaru kes berkaitan usahawan kosmetik itu.

Pada 23 Februari lalu, Mahkamah Tinggi Syariah mengeluarkan waran tangkap terhadap Muhammad Sajjad kerana gagal menghadirkan diri pada sebutan semula kesnya tanpa sebarang sebab.

Sumber memberitahu, Nur Sajat dipercayai bersembunyi sebaik waran tangkap dikeluarkan mahkamah.

Nur Sajat dipercayai melarikan diri dan bersembunyi di tempat lain bagi mengelak dikesan JAIS.

Menurut sumber lain, penguat kuasa kini berusaha menjejaki Nur Sajat dan tidak menolak kemungkinan dia masih berada di kawasan Lembah Klang.

Continue Reading

Trending