Connect with us

Terkini

Suami Saya Kantoi Panggil Isteri Orang Lain Sayang Di Saat Semua Orang Tidur

Published

on

Suami Saya Kantoi Panggil Isteri Orang Lain Sayang Di Saat Semua Orang Tidur

Assalam. Saya nak minta pendapat akal fikiran yang waras. Saya dan suami dah bernikah selama 8thn. Saya diuji suami berhubungan dengan kawan baik kami sendiri. Mulanya hati saya mula terasa sesuatu. Saya mula pasang wsp web suami. Ya kantoi berwsap pagi di saat semua orang sedang tidur. Bersayang2. Perempuan tu? Isteri orang. Tua sedikit dari kami. Bekerja sama tempat dengan suami. Hati mana yang tak sakit bila perempuan tu panggil suami saya bie. Suami panggil adik Kadang2 sayang.

Dulu saya bekerja dengan suami. Sekarang saya surirumah sepenuh masa. Kawan2 suami dan perempuan tu adalah kawan saya juga. Mana tahan selalu ada je yang sampai kan cerita yang wallahualam betul ke tidak. Belikan kek, mesra ber dua. Ya kawan2 kerja semua bercerita kepada saya. Tambah lagi mak saya dikampung selalu kata suami saya pelik sekarang. Dan mak saya selalu tanya saya ada masalah ke dengan suami. Sedangkan saya tak pernah cerita. Mak saya dari dulu punya instinct yang kuat pd anak2.

Ya sekarang dia sudah tidak ada berwsap tapi baru2 ni anak saya ada bagitau kalau suami telefon seseorang sambil panggil sayang2. Dan pada hari tu jugak mereka jumpa diluar tempat kerja serta ada video call.. Saya rasa da fed up dengan cerita ni. Ya saya tanya suami, Dari dulu memang dia akan nafikan. Pernah sekali dia marah sebab saya tuduh dia curang. Pernah juga dia buat carian di Internet suprise untuk kekasih dan cara pujuk kekasih.

Untuk pengetahuan juga cerita mereka ni tersebar secara luas da sampai ke telinga ayahnya. Ayahnya telefon saya tanya sendiri Betul ke cerita ni. Peliknya saya kalau dia dengan perempuan tu memang susah la nak balas wsap atau jwb kol. Dulu saya tak perasan ingat kan sibuk. Tapi bila dia dengan perempuan tu memang dia akan senyap kn saya. Saya nak mntk pndpt adakah saya yang overthinaking atau memang mereka ada hubungan. Saya taknak tuduh suami saya curang Sejak benda ni suami saya agak lain.. Ya memang lain.. Walau dia masih bertanggungjawab. Trlalu jauh dengan kami anak beranak. Apa saya nak buat. Tlg nasihat kn saya.

Dan buat suami, saya tau awk ada dalam grup ni. Ya, ini cerita pasal awak. Ni la medium yang paling tak memalukan awk. Saya hanya seorang wanita yang lemah yang rindu dengan suami nya. Kalau awak ada fair dengan perempuan tu bgtau. Mngkin kita bole buat sesuatu. Jgn buat mcm ni pada saya dan 5 anak kita. Saya penat dengan mulut orang. Awak tak usaha untuk menjauhi dia malah awk menjauhi saya. Kalau rasa da sayag bgtau, jangan sampai terlanjur. Kalau tiada apa2 Cuba la jauhi fitnah ni. Kalau sayang keluarga kita tolong la buat sesuatu bukan buat bo doh seperti tak ada apa2.. Ya saya akan bagi awak kawen tapi tiada 2. hanya 1. Sebab awak TAK MAMPU. salam saya g dr isterimu di rumah yang bukan nya bo doh.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Terkini

Suami Tahu Saya Mengandung Tapi Dia Sanggup Biarkan Saya Tidur Dalam Stor Beralaskan Tilam Nipis

Published

on

Suami Tahu Saya Mengandung Tapi Dia Sanggup Biarkan Saya Tidur Dalam Stor Beralaskan Tilam Nipis

Salam, saya pernah sekali pos di sini mengenai suami yang tak penah pduli hal dalam rumah seperti menguruskan dan membantu saya dalam rumah. saya harap pos kali ni adalah yang terakhir.. saya cuma nak luahkan dan tanya pendapat. Kami berkahwin 7 tahun belum ada anak sebab kami selalu bergaduh daripada awal perkahwinan. Sejak awal tahun punca saya marah memang disebabkan hal yang sama je.. tak nak tolong benda dalam rumah, suka buat sepah, pengotor, pemalas dan sebagainya. Saya ni seperti lelaki juga. Apa saya tak boleh buat? Sedangkan kemalangan pun saya urus diri saya sendiri.

Nak jadikan cerita sejak tahun lepas, bila saya tegur (benda sama je saya akan tegur sebab dah terlalu penat) dia akan merajuk dan tido di bilik lain dan tak pernah minta maaf dengan saya atau cuba untuk berubah. Tahun lepas saya disahkan mengandung buat kali pertama tapi dibiarkan juga saya tidur dalam stor di atas tilam nipis atas lantai saya terlalu stress dan saya keguguran saya ke hosp dan bayar semua sendiri. Saya tak dapat balik berpantang disebabkan saya tak mampu nak bergerak jauh. Saya tak dapat berpantang macam orang lain.. saya makan macam orang tak pantang. Saya kena uruskan rumah seperti masak untuk dia dan basuh baju dan mengemas seperti biasa.

Lepas kejadian keguguran saya ingat dia akan berubah tapi masih lagi dengan perangai selfish macam biasa. sekarang pun sama langsung tak fikir and tak peduli pun pasal saya. Apa lagi saya patut buat? Dia memang baik daripada segi lain seperti tak pernah pukul, solat jaga, tiada perempuan lain.. tapi ini benda yang saya alami daripada awal kawen.. jangan cakap berbincang memang dia langsung tak boleh berbincang. selama ni pun dengan dunia dia je main game dan tengok tv. Langsung tak pernah nak bersembang dengan saya.. kalau saya diam dan sabar dengan prangai dia, lagi saya dipijak-pijak olehnya.. bila saya tegur dia akan merajuk tido tempat lain..

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Continue Reading

Terkini

Lelaki Ini Cederakan Pekerja TNB Gara-gara Rasa Tak Puasa Hati Bil Elektrik Naik Mencanak

Published

on

Lelaki Ini Cederakan Pekerja TNB Gara-gara Rasa Tak Puasa Hati Bil Elektrik Naik Mencanak

BERANG aduan kenaikan bil elektrik tidak mendapat maklum balas daripada Suruhanjaya Tenaga, seorang lelaki bertindak mencederakan seorang kakitangan Tenaga Nasional Berhad (TNB) ketika menjalankan tugas di Kampung Seberang Pintasan, Dungun, hari ini.

Dalam kejadian 11.30 pagi itu, lelaki berusia 46 tahun itu menolak kakitangan TNB berkenaan sehingga terjatuh menyebabkan mangsa cedera di lutut kanan serta sakit di bahu kanan.

Ketua Polis Daerah Dungun, Superintendan Baharudin Abdullah berkata, sebelum kejadian, mangsa berusia 59 tahun itu pergi ke sebuah rumah di kampung berkenaan untuk menjelaskan mengenai kenaikan bil elektrik penghuni rumah terbabit, tetapi mendapati tiada penghuni di rumah itu.

“Mangsa kemudiannya ke rumah suspek untuk bertanyakan mengenai penghuni rumah berkenaan. Suspek adalah jiran kepada penghuni rumah terbabit.

“Bagaimanapun, suspek secara tiba-tiba ke arah mangsa dan bertindak menolaknya yang ketika itu masih di motosikal,” katanya kepada media, malam ini.

Baharudin berkata, selepas menolak mangsa, suspek dikatakan berlegar-legar di situ mencari alatan untuk memukul mangsa, namun dihalang penduduk yang menyedari kejadian itu.

Katanya, mangsa kemudian ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dungun untuk membuat laporan.

“Bertindak atas laporan itu, polis menahan suspek yang juga seorang penganggur dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dungun untuk siasatan lanjut.

“Kejadian disebabkan suspek sebelum ini pernah membuat aduan di Suruhanjaya Tenaga tetapi tidak mendapat maklum balas,” katanya.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 323 dan Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan cedera dan ugutan jenayah.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Continue Reading

Terkini

Banyak Kali Usaha Untuk Zuriat Tapi Tiada Rezeki Rupa-Rupanya Ini Sebabnya

Published

on

Banyak Kali Usaha Untuk Zuriat Tapi Tiada Rezeki Rupa-Rupanya Ini Sebabnya

KOLKATA: Pelik tetapi benar. Itu yang berlaku kepada seorang wanita di Birbhum, India apabila disahkan secara biologinya adalah seorang lelaki.

Lebih malang, dia hanya mengetahuinya selepas disahkan menghidap kanser testikel, pada usia 30 tahun. Dia juga sudah sedekad berkahwin dengan lelaki.

Penyakit itu hanya dikesan lepas dia menjalankan pemeriksaan perubatan kerana mengadu sering sakit pada bahagian perut.

Doktor kemudian mengesahkan dia menghidap sindrom ketidakpekaan androgen. Ia adalah keadaan seseorang dilahirkan secara genetik lelaki, tetapi mempunyai semua sifat fizikal seorang wanita.

Anehnya, adiknya berusia 28 tahun juga menghidap gejala sama. Gulf News melaporkan dua doktor pakar menjalankan ujian perubatan sebelum mendedahkan ‘identiti’ sebenar wanita itu.

“Daripada penampilannya, dia adalah wanita. Daripada suaranya, perkembangan payudara termasuk alat sulit luaran yang normal, segalanya milik seorang wanita.

“Namun, rahim dan ovarinya tidak ada sejak lahir dan dia juga tidak pernah datang haid,” kata doktor berkenaan. Katanya, sindrom itu jarang berlaku dan hanya ditemui satu dalam setiap 22,000 orang.

Doktor memutuskan melakukan ujian Karyotyping atau memadankan semua kromosom yang menunjukkan pelengkap kromosomnya adalah XY dan bukan XX, seperti yang terdapat pada seorang wanita.

“Kami mengendalikan ujian klinikal selepas dia mengadu sakit pada perutnya dan kami dapati ada testis dalam tubuhnya.

“Kami juga melakukan ujian biopsi sebelum dia disahkan menghidap barah testiskel,” katanya. Katanya, buat masa ini wanita itu menjalani kemoterapi dan kesihatannya bertambah stabil.

“Pesakit itu dan suaminya kini menjalani kaunseling bagi meneruskan hidup seperti biasa,” katanya. Difahamkan, pasangan itu mencuba untuk memiliki anak beberapa kali sebelum ini, tetapi gagal.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Continue Reading

Trending