Connect with us

Terkini

Suami Saya Kantoi Panggil Isteri Orang Lain Sayang Di Saat Semua Orang Tidur

Published

on

Suami Saya Kantoi Panggil Isteri Orang Lain Sayang Di Saat Semua Orang Tidur

Assalam. Saya nak minta pendapat akal fikiran yang waras. Saya dan suami dah bernikah selama 8thn. Saya diuji suami berhubungan dengan kawan baik kami sendiri. Mulanya hati saya mula terasa sesuatu. Saya mula pasang wsp web suami. Ya kantoi berwsap pagi di saat semua orang sedang tidur. Bersayang2. Perempuan tu? Isteri orang. Tua sedikit dari kami. Bekerja sama tempat dengan suami. Hati mana yang tak sakit bila perempuan tu panggil suami saya bie. Suami panggil adik Kadang2 sayang.

Dulu saya bekerja dengan suami. Sekarang saya surirumah sepenuh masa. Kawan2 suami dan perempuan tu adalah kawan saya juga. Mana tahan selalu ada je yang sampai kan cerita yang wallahualam betul ke tidak. Belikan kek, mesra ber dua. Ya kawan2 kerja semua bercerita kepada saya. Tambah lagi mak saya dikampung selalu kata suami saya pelik sekarang. Dan mak saya selalu tanya saya ada masalah ke dengan suami. Sedangkan saya tak pernah cerita. Mak saya dari dulu punya instinct yang kuat pd anak2.

Ya sekarang dia sudah tidak ada berwsap tapi baru2 ni anak saya ada bagitau kalau suami telefon seseorang sambil panggil sayang2. Dan pada hari tu jugak mereka jumpa diluar tempat kerja serta ada video call.. Saya rasa da fed up dengan cerita ni. Ya saya tanya suami, Dari dulu memang dia akan nafikan. Pernah sekali dia marah sebab saya tuduh dia curang. Pernah juga dia buat carian di Internet suprise untuk kekasih dan cara pujuk kekasih.

Untuk pengetahuan juga cerita mereka ni tersebar secara luas da sampai ke telinga ayahnya. Ayahnya telefon saya tanya sendiri Betul ke cerita ni. Peliknya saya kalau dia dengan perempuan tu memang susah la nak balas wsap atau jwb kol. Dulu saya tak perasan ingat kan sibuk. Tapi bila dia dengan perempuan tu memang dia akan senyap kn saya. Saya nak mntk pndpt adakah saya yang overthinaking atau memang mereka ada hubungan. Saya taknak tuduh suami saya curang Sejak benda ni suami saya agak lain.. Ya memang lain.. Walau dia masih bertanggungjawab. Trlalu jauh dengan kami anak beranak. Apa saya nak buat. Tlg nasihat kn saya.

Dan buat suami, saya tau awk ada dalam grup ni. Ya, ini cerita pasal awak. Ni la medium yang paling tak memalukan awk. Saya hanya seorang wanita yang lemah yang rindu dengan suami nya. Kalau awak ada fair dengan perempuan tu bgtau. Mngkin kita bole buat sesuatu. Jgn buat mcm ni pada saya dan 5 anak kita. Saya penat dengan mulut orang. Awak tak usaha untuk menjauhi dia malah awk menjauhi saya. Kalau rasa da sayag bgtau, jangan sampai terlanjur. Kalau tiada apa2 Cuba la jauhi fitnah ni. Kalau sayang keluarga kita tolong la buat sesuatu bukan buat bo doh seperti tak ada apa2.. Ya saya akan bagi awak kawen tapi tiada 2. hanya 1. Sebab awak TAK MAMPU. salam saya g dr isterimu di rumah yang bukan nya bo doh.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Terkini

Suami buat pngkuan mngejut pada istri bila mngaku jalin hubungn dengan mentua sendiri sehingga hammil

Published

on

Diluah mati emak, ditelan mati bapa! Seorang wanita buntu apabila mengetahui suaminya menjalin hubungan sulit dengan ibu kandungnya sendiri. Walaupun sukar untuk dipercayai, namun itulah hakikat sebenar yang berlaku kepada wanita ini.

Suami curang dengan mak mentua..

Kisah yang dikongsikan menerusi live video Syed Azmi di Facebook ini menarik perhatian ramai yang rata-rata terkejut dengan pendedahan wanita ini. Dakwa wanita ini, dia tiada tempat untuk berkongsikan masalahnya kerana dugaan yang dihadapi olehnya begitu berat sekali.Menurut wanita berkenaan, suaminya berlaku curang bersama ibu kandungnya sendiri. Walaupun masih mempunyai ayah namun ayahnya sendiri tidak dapat berbuat apa kerana ingin menjaga hati dan perasaan anaknya itu.

Saya ada tiga orang anak. Benda ni berlaku semasa saya pregnant anak kedua. Sekarang anak kedua saya dah tujuh tahun.

Perkara ini mula diketahui olehnya ketika dia sedang mengandungkan anaknya yang kedua. Namun ketika dia bersalinkan anaknya itu, wanita tersebut sudah mengetahui sedikit demi sedikit apabila dia mendengar perbualan ibu dan suaminya itu.Perbalahan antara mereka berpunca apabila suaminya ingin memberitahu perkara sebenar kepada dirinya namun dihalang oleh ibu kandung sendiri.

Ibunya gugur anak suami sendiri..

Selepas bersalin, wanita itu terjumpa sepucuk surat di dalam rumahnya. Surat berkenaan mengandungi luahan suaminya yang mengakui mempunyai hubungan bersama ibunya. Ketika itu, suaminya meninggalkan dirinya bersama anak yang baru lahir dan dia terpaksa mengambil keputusan untuk berpantang di rumah keluarganya.

Ketika suaminya ingin menjemput isteri untuk pulang ke rumah sendiri, ibu dan suaminya bergaduh dan di dalam pergaduhan itu, ibunya mengatakan yang mereka pernah ‘bersama’.

Lebih mengejutkan ibunya pernah menggugurkan kandungan hasil daripada hubungan mereka dan wanita itu mengetahui perkara berkenaan melalui panggilan telefon daripada ayahnya.

Selepas kejadian berkenaan, dia bersama suami serta anak-anaknya berpindah ke Perak. Wanita terbabit nekad untuk bekerja demi menyara anaknya dan ketika itu dia telah memaafkan kesalahan suaminya itu.

Saya maafkan sebab saya fikir saya tak ada kekuatan, anak saya kecil lagi. Takkan saya nak biarkan anak saya dengan saya tak ada kerja tetap.

Kantoi masih berhubung..

Kisah peritnya tidak terhenti di situ apabila dia mendapat tahu bahawa suaminya masih berhubung dengan mak mentua lagi. Walaupun sudah berjanji untuk berubah namun janji hanya tinggal janji apabila wanita itu melihat perbualan di antara mereka.

Lama-kelamaan bila kantoi tu saya jadi tawar hati. Bayangkan mereka buat hubungan bersama, bila dia nak bersama dengan kita, ada satu perasaan benci sebab saya teringat.

Dia juga mengatakan dia pergi ke Pejabat Agama Islam bagi mendapatkan kaunseling mengenai masalah yang dihadapi dan pihak berkenaan telah memberikan nasihat yang sepatutnya. Namun dia masih mempertahankan rumah tangganya kerana memikirkan nasib anak-anaknya.

Sumber : Syed Azmi

Posting Asal…

Continue Reading

Terkini

Remaja lelaki ini hilang tiga jari angkara mercun

Published

on

BESUT – “Saya benar-benar menyesal,” kata Muhammad Adam Hakimi Muhamad Sabri, 16, yang hancur tiga jari kanannya dan kabur mata kiri akibat terkena mercun dalam kejadian di Kampung Kelubi Putih, Jabi di sini pada 23 April lalu.

Dia juga mengakui sudah serik dan berjanji untuk tidak menyentuh mercun selepas ini.

Malah, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jabi itu tidak menyangka kejadian yang berlaku selepas berbuka puasa pada 11 Ramadan lalu mengubah fizikalnya buat selama-lamanya.

Menceritakan kejadian, bapa angkatnya, Mohd Riduan Ismail, 42, berkata, Muhammad Adam Hakimi yang dijaga sejak kecil keluar rumah selepas berbuka puasa bersama keluarga kira-kira jam 7.30 malam.

“Sebelum kejadian, dia ada beritahu mahu keluar berjalan selepas berbuka puasa dan solat maghrib.

“Tidak lama selepas itu, kami sekeluarga terkejut kerana dia tiba-tiba pulang ke rumah dalam keadaan tangan dan muka berlumuran darah. Tiga jari tangan kanannya hancur akibat terkena mercun batang paip,” katanya ketika ditemui Sinar Harian pada Jumaat.

Mohd Riduan berkata, dia segera membawa anaknya ke Hospital Besut sebelum dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) kira-kira sejam selepas itu.

“Dalam perjalanan ke Kuala Terengganu, hanya ALLAH SWT sahaja yang tahu perasaan saya. Ketika itu saya hanya mampu berdoa supaya anak saya dapat diselamatkan.

“Saya reda dengan apa yang berlaku. Mungkin sudah ketentuan sebab setahu saya, selama ini anak saya tidak pernah bermain mercun. Saya percaya ini kali pertama dia sentuh mercun dan ingin mencuba meletupkan sendiri mercun,” katanya.

Mohd Riduan berkata, Muhammad Adam Hakimi kini dibenarkan pulang ke rumah selepas lebih seminggu dirawat di HSNZ.

Bagaimanapun, katanya, tahap kesihatan anak sulung daripada enam beradik itu masih belum memuaskan kerana belum pulih sepenuhnya.

“Anak saya masih dalam pemantauan dan rawatan. Saya harap dia segera pulih,” katanya.

Mohd Riduan turut menasihatkan remaja supaya mengambil pengajaran daripada kejadian menimpa anaknya itu.

“Bagi yang berjinak-jinak dengan mercun, saya harap dapat berfikir dua kali sebelum mencuba. Beringat sebelum kena kerana malang tidak berbau.

“Apabila sudah hilang jari, ia hilang selama-lamanya, tidak boleh dikembalikan seperti sedia kala,” katanya. – wowberita

Continue Reading

Terkini

Lebih dua bulan menghilangkan diri, JAIS dan polis terus bekerjasama kesan Sajat

Published

on

Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) akan terus bekerjasama dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi mengesan usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, atau lebih dikenali sebagai Nur Sajat.

Setiausaha Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Dr Ahmad Shahir Makhtar, berkata berikutan kuasa yang terhad pihaknya dan JAIS memerlukan bantuan polis untuk melaksanakan perintah mahkamah, termasuk waran tangkap oleh Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam yang dikeluarkan Februari lalu.

“Saya difahamkan, sudah ada perbincangan antara JAIS dan polis, justeru MAIS menyerahkan perkara ini kepada kedua-dua pihak terbabit untuk pelaksanaan perintah mahkamah.

“Buat masa ini, JAIS masih mengesan Muhammad Sajjad dan oleh kerana bidang kuasa yang terhad, bantuan polis diperlukan.

Bantuan bukan saja dalam kes Muhammad Sajjad, bahkan banyak kes syariah sebelum ini kita laksanakan dengan bantuan polis, terutama membabitkan perintah mahkamah,” katanya ketika ditanya perkembangan terbaru kes berkaitan usahawan kosmetik itu.

Pada 23 Februari lalu, Mahkamah Tinggi Syariah mengeluarkan waran tangkap terhadap Muhammad Sajjad kerana gagal menghadirkan diri pada sebutan semula kesnya tanpa sebarang sebab.

Sumber memberitahu, Nur Sajat dipercayai bersembunyi sebaik waran tangkap dikeluarkan mahkamah.

Nur Sajat dipercayai melarikan diri dan bersembunyi di tempat lain bagi mengelak dikesan JAIS.

Menurut sumber lain, penguat kuasa kini berusaha menjejaki Nur Sajat dan tidak menolak kemungkinan dia masih berada di kawasan Lembah Klang.

Continue Reading

Trending