Suami Saya Suka Sangat Suruh Itu Ini.. Pukul 2 Pagi Pun Dia Suruh Saya Masak, Saya Tak Mahu Terus Kena Lempang

Suami Saya Suka Sangat Suruh Itu Ini.. Pukul 2 Pagi Pun Dia Suruh Saya Masak, Saya Tak Mahu Terus Kena Lempang

Saya baru berkahwin 4 bulan dengan suami yang baru, sebelum ni saya dah pernah berkahwin dan ada anak sorang , sekarang anak saya duduk dengan ibu . Saya tak bawa tinggal sama sebab time tu pkp tak dapat nak ambik dan sekarang ada sebab kenapa saya tak ambik anak saya. Ceritanya macam ni, Dalam tempoh 4 bulan ni saya dgn suami kerap bergaduh bergaduh bukan biasa2, jenis gaduh teruk.

Saya pun taktau dimana silap saya. selepas kawin baru saya nampak perangai suami. dia baran dan suka menyuruh. Saya ni ikutkan aje kehendak dia tapi kadang2 kita ni penat sangat2 mana taknya sehari saya masak 2 kali, siang dan malam tapi dalam pkul 2/3 pagi suami saya akan kejut saya suruh masak. kadang sehari 5 kali saya kena masak. saya dah tidur dia kejut saya semata suruh pergi amikkan air dan lain lain.

Saya ni pun baru habis pantang keguguran. salah satu saya keguguran sebab saya penat sangat saya stress, saya buat kerja rumah apa semua. suami tak bantu langsung. Selama 4 bulan ni dah 4 kali suami saya lempang saya. Dia tolak saya kuat2 sebab saya kecik orangnya senang je kena tolak . Lempang dan tolak tu termasuk masa saya mengandung. Saya sedih sangat , saya taktau nak luah dekat siapa. Kalau luah dekat ibu saya taknak ibu sedih .

kelmarin saya kena lempang sebab dia suruh saya masak tapi saya taknak sebab saya penat time tu dah malam ye dah kul 2 pagi. Saya ni surirumah masak untuk 6 orang termasuk adik adik dia Jadi takde istilah rehat untuk saya. Nafkah jangan cakap lah memang selama 4 bulan dia tak bagi. Saya ni taktau dah nak gadaikan apa lagi kat badan saya, suami saya kerja on off kalau rasa rajin dia kerja , kebanyakkan saya lah kena tanggung , muka saya ni dah habis malu pinjam dekat orang , pinjam dekat ibu.

Suami saya senang je suruh saya gadaikan itu ini . Sampailah gadai rantai yang arwah ayah saya bagi. Saya sedih. marah semua ada sebab saya tak dapat nak luahkan sebab saya tau kalau saya cakap dekat dia saya yang kena pukul nanti. Bila ada duit dia suruh saving tapi hakikatnya banyak keluar kat dia rokok lah. Suami saya amik ketum, saya dah banyak kali suruh berhenti katanya ubat konon. Duit habis dekat situ je , judi dalam hp. Saya taktau nak cakap apa lagi.

Lepastu kalau gaduh dia mesti akan cakap “ jangan sampai aku bagi kau dekat duda kau balik “ “ kau baliklah rumah ibu takyah balik sini “ “ kau ni tak layak jadi isteri aku “ “ aku menyesal kahwin dengan kau “ semua tu keluar dari mulut dia bila dia tengah marah , sedangkan saya ni dah cukup baik ikut kehendak dia , bila saya kata penat dia tak dgr pun.

Masa dapat duit kwsp , apa pun saya tak dapat merasa, balik2 dia bayar hutang dia, ketum lagi. Kadang terasa nak lari dari rumah ni, saya macam kena kurung, nak balik rumah ibu nak tgk anak pun bukan main susah banyak alasan dia bagi. Cukuplah saya gagal dalam perkahwinan yang lama takkan kalini pun sama, tapi saya redha kalau berpisah lebih baik, sekurangnya saya tak siksa diri saya fizikal dan mental . Sakit sangat.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*