Connect with us

Terkini

Suami Saya Suruh Saya Gadai Semua Barang Kemas Saya Semata-mata Nak Kahwin Dengan Perempuan Tu

Published

on

Suami Saya Suruh Saya Gadai Semua Barang Kemas Saya Semata-mata Nak Kahwin Dengan Perempuan Tu

Salam semua saya nak luah perasaan saya, sekarang keadaan saya kembali murung saya taktau bila akan baik, tersiksa batin saya bila saya diuji lagi dengan suami. Ujian sebegini buat saya tersiksa dan taku. terasa diri teraniaya sangat, saya korban kerjaya saya untuk berbakti pada suami ketika dia dalam kesempitan. jawatan dalam kerajaan saya lepaskan untuk penuhi permintaan dia, sayu jugak hati saya bila saya dah berhenti kerja saya tiada gaji bulanan.

Masa tu saya fikir anak tak ade orang nak jaga, nak upah pengasuh tak mampu, mak suami sakit Masa tu, biasa suami upah mak dia jaga cucu, dengan keadaan anak sulung yang sakit sawan, saya fikir berhenti lebih baik dan bekerja di rumah. Apabila Saya bekerja di rumah, kerja saya Makin bertambah dengan nak urus rumah anak2 dan jugak perniagaan Saya. Saya sering mengadu dekat suami penat la nak buat semua kerja takde bantuan abang. Mula2 saya cakap elok bila dah lama2 saya jadi memberontak Dan marah2 suami.

Saya sibuk kesana ke Mari usung anak 4 orang, suami sibuk dengan kerja dia. dia pulang malam nak rehat sedangkan saya tiada rehat lagi, hidup saya stress sangat. Suami pun stress jugak bila saya asyik marah dia. Kami kerap bergaduh, mungkin jiran2 pun dengar saya menjerit Dan menangis. Saya rasa hubungan kami makin renggang, kurang komunikasi dan jarang berkongsi masalah. Saya tak tahu nak baiki macam mana lagi sebab suami tak faham.

Kadang harini elok, esok jadi semula. Suami pun bosan dengan saya tapi dia tetap tak berubah untuk ringanakan beban saya ini, tak nak tolong saya buat kerja rumah. Saya rasa sangat sedih. pergaduhan kami ini sampai untuk berpisah. Saya sering ditinggal keseorangan hidup suami dengan hp sahaja. dia buat saya macam tak wujud, saya Cuba ambik hati dia, supaya tak bergaduh tapi perbuatan dia buat saya sakit hati.

Musim pkp lagi teruk kami bergaduh, bangun pagi balik malam, Suami seorang guru, saya sorang2 buat kerja berniaga sebab suami tak cukup duit nak tampung kami. Suami buat loan banyaj untuk business tapi tak berjaya. Sambil berniaga saya menangis perlukan suami, saya tak tau ape yang dia sibuk sampai tiada Masa untuk saya. Semasa Hari Raya pertama saya dapat tahu dia dah Ada org lain, kekasih dia dulu Masa sekolah. patut la selama ini dia menjauhi Saya dia dah Ada tempat untuk bermanja.

Selama ni saya bersusah payah sebab sayang. Rupanya bukan saya yang dia sayang. Dia friend fb perempuan tu, semua dia like kekasih dia janda anak 3 yang baru bercerai. Dia berkasih sayang dengan janda tu, dia tak pernah ucap kata sayang pada saya, dekat perempuan tu siap love semua. Lagi pedih semua gambar saya dah takde dlm fb dia. sampai hati dia buat Kat saya mcm ni, saya korban semua hidup saya Demi dia.

Dia takde duit Saya hulur duit walapun sikit. Tak ade makanan Kat dapur saya berkerja keras niaga, sebab saya tak nak dia lapar balik tiada makanan untuk saya masak. bagi saya dia adalah nyawa saya, dia yang jaga saya selama ini. Walaupun dia tak ade duit nak bagi saya, saya redha dengan kehidupan susah senang bersamanya. Saya menangis sampai sakit kepala dan lemah tak makan berhari2. Kenapa dengan perempuan itu yang dia sayang, dia sanggup nak buang Saya sebagai isteri dia.

Saya merayu pada dia jangan tinggal saya Dan anak2, kesian la Kat saya sebab kami tiada tempat nak tinggal dengan anak2. mak ayah di kg susah, tapi dia janji nak bagi duit Kat saya Dan anak2. jatuh terdudk saya mendengar penjelasan dia ingin Kan kekasih dia itu, saya rasa bodo saya kerana terlalu sayangkan dia saya berhenti kerja kerajaan. Dia dah tak SAYANG saya lagi. Tiada lagi cinta kami dahulu, anak2 lahir dari rasa cinta bukan paksaan, hidup rasa kosong tiada rasa ape2,

Sekarang terjawab persoalan saya, Kenapa dia tinggalkan saya keseorangan untuk lari jauh bercinta dengan org lain. perempuan tu penuh dengan pujian Sekali pun dia tak pernah puji saya macam tu. Hari jadi saya dia tak ucap Kat fb tapi perempuan itu dia ucap. Semuanya sebab dia tak sayang saya lagi. Hati dia masih dengan kekasih lama. banyak Kali diuji sebegitu rupa.
Barang kemas semua saya jual untuk tolong dia sampai saya tiada segalanya tapi dia sanggup suruh mak dia pergi beli sarung cincin sebab nak kawin lain.

Sia dah lupa pada saya, lupa pada kesetian saya menunngu dia pulang. bila Saya lihat wajahnya saya menangis kesedihan, sayangnya pada dia tak berubah, Saya bukan takut berpisah nga dia sebab duit tapi sebab saya Tak boleh hidup tanpa dia walau sekejap. waktu tido, saya bangun malam2 saya tatap wajah dia, saya cium dia walaupun kami bergaduh. Saya maafkan abang, pimpin la saya ke Jalan Allah.

Saya berutung sebab keluarga suami memang marah betul dengan tindakan dia, mak suami selalu pujuk saya untuk bersabar Dan mintak pertolongan Allah. Untuk suami ku tersayang. Aku tak pernah berhenti mencintaimu, sampai ajal memisahkan kita, Aku bukan isteri impian hidupmu, aku memang jauh dari kata sempurna, andai kata aku kau tak perlukan lagi, aku akan pergi. Cari lah aku ketika kau susah atau sakit, aku rela menjagamu sayang.

Terkini

Bayi Setahun 6 Bulan di R0g0L Jiran Sendiri, Depan Anaknya Sendiri

Published

on

Bayi Setahun 6 Bulan di R0g0L Jiran Sendiri, Depan Anaknya Sendiri

Sungguh tergamak, sampai hati lelaki dvr jana ini sanggup mer0 g0l anak jiran sendiri depan anak-anaknya sendiri. Mana belas ehsannya ?

Kes sebegini tidak pernah sunyi daripada menjadi tatapan pembaca setiap hari. Namun, jangan sesekali kita anggap ia satu jena yah remeh.

Jena yah r0 g0l tetap r0g0l, walau siapapun mngsanya. Kes kali ini sungguh menyayat hati. Ia berlaku di India, seorang lelaki telah ditngkap atas tvdu han mer0 g0l kanak-kanak yang baru berusia 1 tahun 6 bulan di hadapan anaknya sendiri !.

Lelaki dvr jana tersebut telah dita han Jumaat lalu dan merupakan permngsa kes sera ngan sk sual terhadap mngsa “minor” yang terkini di India.

Semuanya bermula begini, kanak-kanak yang baru berusia 18 tahun itu pergi bermain di rumah jirannya, kerana jiran itu mempunyai anak yang berusia 2 dan 4 tahun.

Namun ketika di rumah itu, kanak-kanak yang tidak bersa lah ini telah r0 g0l oleh pmngsa dalam bilik rumah. Mngsa kemudiannya dibiarkan di luar rumahnya dalam keadaan berd4 rah dan kes4 kitan.

Ibu mngsa yang menjumpainya amat terke jut dengan keadaan itu. Beliau terus membawa anaknya ke H0spital.

Saspek akhirnya dita han menurut pegawai di Aman Vihar, per0 g0l kanak-kanak itu telah di t a h a n di rumahnya. Dia akan dikenakan hv kvman di bawah Akta Ganggvan sksual yang membawa hvkvman pnjara seumur hidup.

Dia akan dihvkum tapi bagaima pula dengan nasib kanak-kanak ma lang itu? Ketika dilawa di h0spital. Kanak-kanak itu didapati tidak boleh bercakap dan hanya mampu terbar1ng, aki bat trau ma

Continue Reading

Terkini

Cuma 3 Hari Di Hospital, Ibu Muda ‘Pergi’ Tinggalkan Anak Yang Masih Kecil

Published

on

Cuma 3 Hari Di Hospital, Ibu Muda ‘Pergi’ Tinggalkan Anak Yang Masih Kecil

Satu perkongsian dari NGO pengurusan jenazah mengenai pengebumian seorang ibu muda yang meninggal dunia petang semalam, meruntun hati netizen.

Wanita bernama Nur Atyqah Yahya Jaya, berusia 28 tahun, menghembuskan nafas terakhir akibat jangkitan kuman selepas tiga hari menerima rawatan di hospital.

Baca perkongsian Mr Wan Cai Official di bawah:

Perkongsian lewat tentang pengurusan jenazah ibu muda yang dibawa pulang ke Kelantan. Jenazah yang dibawa menggunakan jentera rakan gabungan iaitu VJGM telah selamat dikebumikan pada pukul 06.45 petang tadi.

Selepas jenazah dipindahkan 3 rakan sukarelawan VJGM terus membawa jenazah ke tanah perkuburan islam Bandar Baharu Gua Musang. Dikebumikan diliang lahad separa bulan atau lebih dikenali dengan nama liang lahad sri bulan.

Pengurusan terakhir untuk ibu berusia 28 tahun sangat mudah. Berjalan lancar tanpa perlu menunggu lama untuk dikebumikan. Sempat pula dikebumikan sebelum masuk waktu solat Maghrib.

Aturan terakhir yang Allah tetapkan untuk ibu muda ini. Allahyarhamah Nur Atyqah Binti Yahya Jaya dimasukkan ke hospital Shah Alam sejak 3 hari yang lalu. Tetapi ibu muda ini telah dijemput seruan illahi pada pukul 10.30 pagi tadi.

Punca kematian arwah adalah disebabkan jangkitan kuman di dalam badan. Akibat dari jangkitan kuman itu beberapa organ dalamannya gagal berfungsi.

Pasangan suami isteri ini mempunyai seorang cahaya mata lelaki berusia 1 tahun. Omar Lokman Bin Shahrul adalah nama anak mereka.

 

Kesian bila difikirkan nasib si anak kecil. Si anak masih tidak mengerti ibunya sudah pergi buat selama lamanya. Membesar si anak tanpa kasih seorang ibu.

Kehilangan isteri ataupun ibu bukan satu perkara yang mudah. Ini kerana si suami perlu menggalas 2 tanggungjawab serentak untuk menjadi ibu dan bapa kepada anaknya itu. Anak yang ditinggalkan oleh si ibu pula masih kecil.

Jika tidak kuat semangat pasti si bapa boleh tertekan. Seperti yang kita semua tahu di dalam sebuah keluarga seorang isteri memerlukan suaminya. Dan seorang suami juga sangat memerlukan isterinya.

Apabila meneruskan kehidupan tanpa seseorang yang bergelar isteri atau suami setelah hidup berumah tangga pastinya kesulitan akan dihadapi. Lagi lagi melibatkan urusan menjaga dan membesarkan anak anak.

Jika sebelum ini si isteri membantu menguruskan hal dirumah dan anak. Pasti keadaan akan menjadi lebih sulit apabila seorang suami tiba-tiba perlu menggantikan tempat tempat si isteri.

   

Tidak boleh dibayangkan kehidupan si suami selepas ini setelah kehilangan isterinya. Jika tidak kuat boleh gila dibuatnya. Saya sudah lihat bagaimana keadaan suami kepada arwah adik perempuan saya.

Berbulan menangisi pemergian isterinya. Sehingga diri tidak terurus. Tetapi nasib ada anak anak sebagai penguat semangat untuk kembali hidup seperti normal. Harap-harap suami arwah juga akan kuat.

Semoga juga tabah untuk meneruskan kehidupan bersama anak lelaki tunggalnya.

Buat pembaca, ayuh sama sama sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarhamah Nur Atyqah Binti Yahya Jaya!

Continue Reading

Terkini

Rider Grabfood Maut Kemalangan, Isteri dan Anak-anak Kini Hilang Tempat Bergantung

Published

on

Rider Grabfood Maut Kemalangan, Isteri dan Anak-anak Kini Hilang Tempat Bergantung

Seorang penghantar makanan maut selepas motosikal ditunggangnya merempuh belakang sebuah lori yang berhenti di tepi jalan di Kilometer B.05 Lebuhraya Besraya menghala Kuala Lumpur, petang semalam.

Menurut laporan Sinar Harian, mangsa Muhammad Faizal Yahya yang berusia 29 tahun meninggal dunia di lokasi kejadian kerana parah di kepala.

“Siasatan mendapati kejadian dipercayai berlaku apabila sebuah lori yang berhenti di lorong kiri jalan dengan memasang lampu berkembar selepas mengalami masalah pada tayar hadapannya.

“Kira-kira 10 minit kemudian, datang sebuah motosikal jenis Yamaha 150ZR ditunggang mangsa melanggar belakang lori yang dipandu lelaki berusia 52 tahun itu,” kata Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Zulkefly Yahya.

Pihaknya turut mengambil sampel darah dan urin pemandu lori tersebut untuk tindakan lanjut selain siasatan masih dijalankan dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Menerusi laman Facebook, isteri kepada arwah yang dikenali sebagai Puteri berkongsi berita duka itu dan memohon orang ramai sedekahkan al-Fatihah untuk Allahyarham.

Continue Reading

Trending