Connect with us

Terkini

Suami Tahan 2 Minit Ja Tapi Ada Hati Nak Kahwin Lagi. Perempuan Tu Berani Wasap Minta Izin Nak Bermadu

Published

on

Suami Tahan 2 Minit Ja Tapi Ada Hati Nak Kahwin Lagi. Perempuan Tu Berani Wasap Minta Izin Nak Bermadu

Suami aku curang dengan janda anak satu. Aku cuma tahu bila perempuan tu sendiri berani call & wsap aku untuk izinkan suami nikah lagi. So tanya suami, die cakap ye. Dia nak nikah. Aku cakap bagi aku mase 3 hari untuk bersedia.

3 hari lepas tu,aku jumpe perempuan tu same2 dengan laki aku. Duduk semeja kat restoren mahal kalau 3 orang makan mau dekat rm200 kot aku rasa. Laki aku ingat nak suai kenal agaknye, sengih-sengih bukan main amboi amboi gatal miang ko ye jantan bukan main lagi.

Aku order air, order makan bagi depa perabih dulu biar kenyang terbelahak busung perut geram aku aih. Habis makan,aku susun pinggan letak ketepi aku tanya perempuan tu,sungguh ka ampa nak nikah dengan suami kami. Dia angguk-angguk senyum simpul naahaiii amboi suka hang nak amik laki kami,aku bawak keluar slip gaji laki aku,dok terang dah kat sana gaji berapa,potong itu ini tinggal rm800.

Aku bawak keluar pulak geran keta atas nama aku,surat rumah atas nama aku, motor pun atas nama aku aih. Laki aku xdak reta apa pun. Aku cakap agak2 ampa gaji rm800 ampa dapat apa? Xpayah nak kata boleh ja hidup sebab dah cinta,dh sayang muhong aih. Tu pampers anak hang sapa nak beli? Nak suruh kami beli dak lah mmg kami bagi penerajang dua2.

Bulan-bulan nak bagi ampa nafkah berapa gaji dia pun lepas ke tekak dia saja bagi kami pun takat rm100, 200 itupun mintak semula tapi kot ampa redha dapat rm10 ja tiap bulan ikutlah. La ni ampa duk dua nah, pikir baik-baik dulu nak kawin lagi ka xmao nih kami baru bukak pasal zahir, batin kami tak bgtau lagi kot 2 minit ka tahan, sebulan sekali ja mampu tu ampa xtau lagi. Pikir elok-elok nah, ni yg kami makan, ampa bayar.

Nak balik ampa cari grab pasal kat luaq tu keta kami punya,ampa biasakan dari sekarang naik grab ka jalan kaki ka merangkak ka nahh. Semoga berjaya aku kata kat depa dua, puas hati aku tengok laki aku dgn perempuan tu dari sengih merenyam jadi muka dua-dua macam ayam tercekik jagung seketoi.

Aku balik tidur, esok bangun-bangun laki aku cakap dah tak jadi nikah, dia mintak maaf teriak laa dia mintak ampun mintak nyawa tobat sampai syurga kata dia. Baru ada akai. Perempuan tu pun duk wasap cakap xsanggup nak nikah dia tau dia salah mintak maaf puihh la hang. Aku cakap kat laki aku, kalau lepas ni xsedar diri lagi aku framekan slip gaji dia tampai kat ruang tamu dapur toilet silap-silap aku buat profile picture fb wsap semua baru padan muka hang.

Ini sebabnya kita jangan menguji seorang isteri. Memang dahsyat. Tolong cermin diri dulu sebelum nak tambah cawangan.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Terkini

Bayi Setahun 6 Bulan di R0g0L Jiran Sendiri, Depan Anaknya Sendiri

Published

on

Bayi Setahun 6 Bulan di R0g0L Jiran Sendiri, Depan Anaknya Sendiri

Sungguh tergamak, sampai hati lelaki dvr jana ini sanggup mer0 g0l anak jiran sendiri depan anak-anaknya sendiri. Mana belas ehsannya ?

Kes sebegini tidak pernah sunyi daripada menjadi tatapan pembaca setiap hari. Namun, jangan sesekali kita anggap ia satu jena yah remeh.

Jena yah r0 g0l tetap r0g0l, walau siapapun mngsanya. Kes kali ini sungguh menyayat hati. Ia berlaku di India, seorang lelaki telah ditngkap atas tvdu han mer0 g0l kanak-kanak yang baru berusia 1 tahun 6 bulan di hadapan anaknya sendiri !.

Lelaki dvr jana tersebut telah dita han Jumaat lalu dan merupakan permngsa kes sera ngan sk sual terhadap mngsa “minor” yang terkini di India.

Semuanya bermula begini, kanak-kanak yang baru berusia 18 tahun itu pergi bermain di rumah jirannya, kerana jiran itu mempunyai anak yang berusia 2 dan 4 tahun.

Namun ketika di rumah itu, kanak-kanak yang tidak bersa lah ini telah r0 g0l oleh pmngsa dalam bilik rumah. Mngsa kemudiannya dibiarkan di luar rumahnya dalam keadaan berd4 rah dan kes4 kitan.

Ibu mngsa yang menjumpainya amat terke jut dengan keadaan itu. Beliau terus membawa anaknya ke H0spital.

Saspek akhirnya dita han menurut pegawai di Aman Vihar, per0 g0l kanak-kanak itu telah di t a h a n di rumahnya. Dia akan dikenakan hv kvman di bawah Akta Ganggvan sksual yang membawa hvkvman pnjara seumur hidup.

Dia akan dihvkum tapi bagaima pula dengan nasib kanak-kanak ma lang itu? Ketika dilawa di h0spital. Kanak-kanak itu didapati tidak boleh bercakap dan hanya mampu terbar1ng, aki bat trau ma

Continue Reading

Terkini

Cuma 3 Hari Di Hospital, Ibu Muda ‘Pergi’ Tinggalkan Anak Yang Masih Kecil

Published

on

Cuma 3 Hari Di Hospital, Ibu Muda ‘Pergi’ Tinggalkan Anak Yang Masih Kecil

Satu perkongsian dari NGO pengurusan jenazah mengenai pengebumian seorang ibu muda yang meninggal dunia petang semalam, meruntun hati netizen.

Wanita bernama Nur Atyqah Yahya Jaya, berusia 28 tahun, menghembuskan nafas terakhir akibat jangkitan kuman selepas tiga hari menerima rawatan di hospital.

Baca perkongsian Mr Wan Cai Official di bawah:

Perkongsian lewat tentang pengurusan jenazah ibu muda yang dibawa pulang ke Kelantan. Jenazah yang dibawa menggunakan jentera rakan gabungan iaitu VJGM telah selamat dikebumikan pada pukul 06.45 petang tadi.

Selepas jenazah dipindahkan 3 rakan sukarelawan VJGM terus membawa jenazah ke tanah perkuburan islam Bandar Baharu Gua Musang. Dikebumikan diliang lahad separa bulan atau lebih dikenali dengan nama liang lahad sri bulan.

Pengurusan terakhir untuk ibu berusia 28 tahun sangat mudah. Berjalan lancar tanpa perlu menunggu lama untuk dikebumikan. Sempat pula dikebumikan sebelum masuk waktu solat Maghrib.

Aturan terakhir yang Allah tetapkan untuk ibu muda ini. Allahyarhamah Nur Atyqah Binti Yahya Jaya dimasukkan ke hospital Shah Alam sejak 3 hari yang lalu. Tetapi ibu muda ini telah dijemput seruan illahi pada pukul 10.30 pagi tadi.

Punca kematian arwah adalah disebabkan jangkitan kuman di dalam badan. Akibat dari jangkitan kuman itu beberapa organ dalamannya gagal berfungsi.

Pasangan suami isteri ini mempunyai seorang cahaya mata lelaki berusia 1 tahun. Omar Lokman Bin Shahrul adalah nama anak mereka.

 

Kesian bila difikirkan nasib si anak kecil. Si anak masih tidak mengerti ibunya sudah pergi buat selama lamanya. Membesar si anak tanpa kasih seorang ibu.

Kehilangan isteri ataupun ibu bukan satu perkara yang mudah. Ini kerana si suami perlu menggalas 2 tanggungjawab serentak untuk menjadi ibu dan bapa kepada anaknya itu. Anak yang ditinggalkan oleh si ibu pula masih kecil.

Jika tidak kuat semangat pasti si bapa boleh tertekan. Seperti yang kita semua tahu di dalam sebuah keluarga seorang isteri memerlukan suaminya. Dan seorang suami juga sangat memerlukan isterinya.

Apabila meneruskan kehidupan tanpa seseorang yang bergelar isteri atau suami setelah hidup berumah tangga pastinya kesulitan akan dihadapi. Lagi lagi melibatkan urusan menjaga dan membesarkan anak anak.

Jika sebelum ini si isteri membantu menguruskan hal dirumah dan anak. Pasti keadaan akan menjadi lebih sulit apabila seorang suami tiba-tiba perlu menggantikan tempat tempat si isteri.

   

Tidak boleh dibayangkan kehidupan si suami selepas ini setelah kehilangan isterinya. Jika tidak kuat boleh gila dibuatnya. Saya sudah lihat bagaimana keadaan suami kepada arwah adik perempuan saya.

Berbulan menangisi pemergian isterinya. Sehingga diri tidak terurus. Tetapi nasib ada anak anak sebagai penguat semangat untuk kembali hidup seperti normal. Harap-harap suami arwah juga akan kuat.

Semoga juga tabah untuk meneruskan kehidupan bersama anak lelaki tunggalnya.

Buat pembaca, ayuh sama sama sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarhamah Nur Atyqah Binti Yahya Jaya!

Continue Reading

Terkini

Rider Grabfood Maut Kemalangan, Isteri dan Anak-anak Kini Hilang Tempat Bergantung

Published

on

Rider Grabfood Maut Kemalangan, Isteri dan Anak-anak Kini Hilang Tempat Bergantung

Seorang penghantar makanan maut selepas motosikal ditunggangnya merempuh belakang sebuah lori yang berhenti di tepi jalan di Kilometer B.05 Lebuhraya Besraya menghala Kuala Lumpur, petang semalam.

Menurut laporan Sinar Harian, mangsa Muhammad Faizal Yahya yang berusia 29 tahun meninggal dunia di lokasi kejadian kerana parah di kepala.

“Siasatan mendapati kejadian dipercayai berlaku apabila sebuah lori yang berhenti di lorong kiri jalan dengan memasang lampu berkembar selepas mengalami masalah pada tayar hadapannya.

“Kira-kira 10 minit kemudian, datang sebuah motosikal jenis Yamaha 150ZR ditunggang mangsa melanggar belakang lori yang dipandu lelaki berusia 52 tahun itu,” kata Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Zulkefly Yahya.

Pihaknya turut mengambil sampel darah dan urin pemandu lori tersebut untuk tindakan lanjut selain siasatan masih dijalankan dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Menerusi laman Facebook, isteri kepada arwah yang dikenali sebagai Puteri berkongsi berita duka itu dan memohon orang ramai sedekahkan al-Fatihah untuk Allahyarham.

Continue Reading

Trending