Tanda Allah Sayang Kita Adalah Dengan Memberikan Ujian Maka Bersabarlah Ada Hikmahnya

tanda allah sayang kita

Tanda Allah Sayang Kita Adalah Dengan Memberikan Ujian Maka Bersabarlah Ada Hikmahnya

Jangan mengadu tentang masalah atau kesedihan yang anda alami, sesungguhnya tanda kasih Allah untuk anda adalah meninggalkan ujian, jadi bersabarlah untuk apa yang sedang berlaku kepada anda.

tanda Allah sayang kita

Tidak perlu merungut dengan sedih, nikmatilah dengan sungguh-sungguh, menikmatinya dengan sabar. Dan ya, mungkin itu tidak mudah dilalui, tetapi anda akan dapat menjadi baik jika anda percaya kepada-Nya.

Tetap Bertenang Dengan Ketulusan, Kini Mungkin Anda Sedang Sedih, Tetapi Itu Di Mana Tuhan Memiliki Tujuan yang Baik

Kemudian bersabarlah dengan ketulusan hati, bertenang dengan yakin, sekarang mungkin anda berada di tengah kesedihan, tetapi di sinilah Allah mempunyai tujuan yang baik.

Mungkin sekarang anda sangat diseksa dan sangat sakit terus apa yang menyambut hati anda, tetapi percaya bahawa ia hanya bersifat sementara.

Tuhan boleh mengambil kebahagiaan anda sementara, tetapi percaya semua yang akan dipulihkan kepada anda dengan lebih baik

Ya, mungkin Tuhan merampas kebahagiaan anda buat sementara waktu, mungkin Tuhan menghentikan kehendak anda yang baik, tetapi percaya ia akan dikembalikan kepada anda dengan sesuatu yang lebih baik.

Oleh itu, pastikan dengan Tuhan, jangan ragu-ragu apa yang sekarang masih tercipta buruk dan mengecewakan, kerana kemudian akan datang kepada anda sesuatu yang luar biasa.

Nikmati Dahulu Apa Yang Allah Kurniahkan, Jangan Selalu Mengeluh, Kerana Tuhan Siapkan Sesuatu Yang Cantik Untuk Anda

Oleh itu, untuk menikmati apa yang dirancangkan oleh Allah, jangan selalu mengadu dan merasa letih, kerana di sebalik apa yang anda alami Tuhan sedang mempersiapkan sesuatu yang indah untuk anda.

Tidak mustahil Tuhan menghadapi anda dengan peristiwa yang tidak menyenangkan tanpa balasan yang indah pada akhirnya, jadi pastikan anda tetap tenang dalam pembalasan kesabaran.

Hanya Percayalah kepada Tuhan, Walaupun Ujian Mendatang yang Datang Sangat Menyiks4 Anda Harus Masih Pasti Kebaikan-Nya

Percayalah kepada Tuhan, lepaskan segala ketakutan dan kepahitan anda, walaupun cubaan yang datang sangat menyiks4, anda harus tetap yakin dengan kebaikan-Nya.

Tuhan tidak pernah melepaskan takdir, jadi pastikan anda tetap dalam keyakinan anda, pastikan anda tetap dalam keikhlasan anda, walaupun semuanya tidaklah mudah.

Jangan Merasa Lemah dan Kerugian oleh Keadaan, Kesabaran Anda Harus Selalu Besar, Kerana Allah Mesti Sediakan Kebaikan Luar Biasa

Berhenti berasa lemah, dan jangan kalah kepada keadaan lagi, kesabaran anda mesti selalu lebih besar daripada masalah anda, kerana Tuhan mesti telah menyiapkan kebaikan yang luar biasa untuk anda.

Sudah baca? Apa pendapat anda? Jangan lupa LIKE, SHARE dan KOMEN ya? Terima kasih! Majalah Ilmiah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*