Connect with us

Terkini

[VIDEO] Budak Perempuan Pengemis Jalanan Terpaksa Makan Cili Gara-Gara Nak Dapat Duit

Published

on

[VIDEO] Budak Perempuan Pengemis Jalanan Terpaksa Makan Cili Gara-Gara Nak Dapat Duit

Kesusahan hidup yang dialami oleh seseorang sudah pastinya akan menyukarkan proses untuk menimba ilmu terutamanya secara formal di sekolah.

Apa tidaknya, menimba ilmu di sekolah memerlukan modal yang tinggi seperti membeli baju sekolah, beg sekolah, bayaran yuran dan juga buku-buku latihan.

Walaupun begitu, tidak semua masyarakat yang menjadikan perkara ini sebagai penghalang untuk terus menimba ilmu.

Setiap orang pastinya akan berhadapan situasi kesusahan hidup akibat kehilangan kedua-dua ibu bapa.

Dan sanggup menahan lapar kerana tidak memiliki sedikit wang.

Kebanyakan individu memiliki pengalaman pahit ini dikatakan golongan lebih berjaya pada masa hadapan.

Ini kerana mereka akan meletakkan usaha yang lebih keras untuk bangkit dari kepompong kemiskinan.

Kadang-kadang, orang sanggup buat apa je untuk dapatkan duit lagi-lagi kalau tengah kebul0r atau terd3sak.

Tapi, ni tak bermakna kita boleh ambil kesempatan atas situ@si macam ni.

Lelaki Suruh Budak Kecil Tengah MENGEMlS Makan ClLl Padi Kalau Nak Duit

Baru-baru ni, seorang pengguna Facebook telah kongsikan video seorang kanak-kanak perempuan yang sedang mengem!s dekat tepi jalan didatangi seseorang.

Kej@dian yang berIaku di salah sebuah negeri ini menunjukkan orang ini menawarkan kanak-kanak itu sejumlah wang.

Tapi dengan syarat kanak-kanak ini perlu makan sebatang ciIi padi.

Dalam video yang dikongsikan ini, netizen ini tulis di kapsyen,

“Sedih melihat orang kaya mempermainkan tang!san orang m!skin.

Anak ini sanggup tahan sakit dari pedas ciIi ni untuk dapatkan wang yang kecil jumlahnya.

H!na betul orang kaya ni mainkan tang!san orang miskin dan anak yatim.”

Dalam video dekat bawah ni jugak korang boleh tengok budak ni sampai keluar air mata sebab tahan p3das.

Tapi orang yang ambil video ni gelak-gelakkan je sebab suka dapat kenakan budak ni.

Netizen turut melIuahkan rasa tak puas hati dengan mengatakan tind4kan ini sebagai penghinaan terhadap golongan m!skin serta tak berperikemanusiaan.

Macam manalah dorang boleh rasa buat benda macam ni lawak? Tak faham betul.

“Aku dapat budak yg rakam ni memang aq sumbat cili 1 lori 3 tan dlm mulut dia..

bdoh plk aku tgk perangai dia ni..ank anjing…yalll la ko dunia akhirat..cari dia sampai dapat”

“Dunia ni berputar, x selamanya kau di atas… Suatu hari nanti in shaa allah kafarah utk kau tiba.

Rasalah ape yg budak kecik tu rasa dan mungkin yg kau dpt lebih drpd ape yg budak tu alami…”

“Bhya nya klu ank² kcil dibiarkn tnpa pgwasan ibu bpa…blh jdi kes rogol dn mcm² lgi….

Tapi org yg bgi cli api ni , kjam nye…xnk bgi duit jgn lh aniaya bdak to hmmmm….”

“Kau tunggu balasan..Allah,zat yg Maha meliputi…setiap sesuatu harus dipertanggung jawab nanti…

Semoga air mata yg jatuh…mengheret mu 1000 tahun neraka,kecuali insaf & bertaubat…

Semoga Allah beri hidayah buat mu…Aamiin.”

“Astaghfirullah .. Hmmm akhir zaman .. Sesame manusia diperlekeh bukan ditolong..

Budak tu menitis air mata satu sbb penghinaan yg dia dpt dua sbb sakit kepedasan ..

Budak kecik weiii .. Kalau dia jenis x tahan pedas even cili hijau yg x pedas tu pun akn terase pedas membakar ..

Nasib cili hijau tu kalau dia kasi cili yg merah double pedas tu aku harap org tu tergolek2 laa.

Mintak maaf depan budak tu kalau dah ditimpa bala atas doa dri budak yg dia aniaya nii ..

X pee Allah ada .. Biar Allah balas setiap pedas yg budak tu rase, pedas jgk balasan allah kasi pda org tu ..”

‏مؤلمة عندما يتسلى الأغنياء بدموع الفقراء ! ! أي ألم وحرقه جعلت دموعك تنهمر ياصغيرتي( طفلة تحترق احشائها من حرارة الفلفل الذي تأكله لتحصل على مبلغ بسيط ) ما اقبح واحقر الاغنياء عندما يتسلون بدموع الفقراء واليتامى( ستكونون تحت التراب يوما وتلقون عذاب تلك الدموع)😢😢

Posted by ‎حسن محمد حسين‎ on Isnin, 14 September 2020

Terkini

Bayi Setahun 6 Bulan di R0g0L Jiran Sendiri, Depan Anaknya Sendiri

Published

on

Bayi Setahun 6 Bulan di R0g0L Jiran Sendiri, Depan Anaknya Sendiri

Sungguh tergamak, sampai hati lelaki dvr jana ini sanggup mer0 g0l anak jiran sendiri depan anak-anaknya sendiri. Mana belas ehsannya ?

Kes sebegini tidak pernah sunyi daripada menjadi tatapan pembaca setiap hari. Namun, jangan sesekali kita anggap ia satu jena yah remeh.

Jena yah r0 g0l tetap r0g0l, walau siapapun mngsanya. Kes kali ini sungguh menyayat hati. Ia berlaku di India, seorang lelaki telah ditngkap atas tvdu han mer0 g0l kanak-kanak yang baru berusia 1 tahun 6 bulan di hadapan anaknya sendiri !.

Lelaki dvr jana tersebut telah dita han Jumaat lalu dan merupakan permngsa kes sera ngan sk sual terhadap mngsa “minor” yang terkini di India.

Semuanya bermula begini, kanak-kanak yang baru berusia 18 tahun itu pergi bermain di rumah jirannya, kerana jiran itu mempunyai anak yang berusia 2 dan 4 tahun.

Namun ketika di rumah itu, kanak-kanak yang tidak bersa lah ini telah r0 g0l oleh pmngsa dalam bilik rumah. Mngsa kemudiannya dibiarkan di luar rumahnya dalam keadaan berd4 rah dan kes4 kitan.

Ibu mngsa yang menjumpainya amat terke jut dengan keadaan itu. Beliau terus membawa anaknya ke H0spital.

Saspek akhirnya dita han menurut pegawai di Aman Vihar, per0 g0l kanak-kanak itu telah di t a h a n di rumahnya. Dia akan dikenakan hv kvman di bawah Akta Ganggvan sksual yang membawa hvkvman pnjara seumur hidup.

Dia akan dihvkum tapi bagaima pula dengan nasib kanak-kanak ma lang itu? Ketika dilawa di h0spital. Kanak-kanak itu didapati tidak boleh bercakap dan hanya mampu terbar1ng, aki bat trau ma

Continue Reading

Terkini

Cuma 3 Hari Di Hospital, Ibu Muda ‘Pergi’ Tinggalkan Anak Yang Masih Kecil

Published

on

Cuma 3 Hari Di Hospital, Ibu Muda ‘Pergi’ Tinggalkan Anak Yang Masih Kecil

Satu perkongsian dari NGO pengurusan jenazah mengenai pengebumian seorang ibu muda yang meninggal dunia petang semalam, meruntun hati netizen.

Wanita bernama Nur Atyqah Yahya Jaya, berusia 28 tahun, menghembuskan nafas terakhir akibat jangkitan kuman selepas tiga hari menerima rawatan di hospital.

Baca perkongsian Mr Wan Cai Official di bawah:

Perkongsian lewat tentang pengurusan jenazah ibu muda yang dibawa pulang ke Kelantan. Jenazah yang dibawa menggunakan jentera rakan gabungan iaitu VJGM telah selamat dikebumikan pada pukul 06.45 petang tadi.

Selepas jenazah dipindahkan 3 rakan sukarelawan VJGM terus membawa jenazah ke tanah perkuburan islam Bandar Baharu Gua Musang. Dikebumikan diliang lahad separa bulan atau lebih dikenali dengan nama liang lahad sri bulan.

Pengurusan terakhir untuk ibu berusia 28 tahun sangat mudah. Berjalan lancar tanpa perlu menunggu lama untuk dikebumikan. Sempat pula dikebumikan sebelum masuk waktu solat Maghrib.

Aturan terakhir yang Allah tetapkan untuk ibu muda ini. Allahyarhamah Nur Atyqah Binti Yahya Jaya dimasukkan ke hospital Shah Alam sejak 3 hari yang lalu. Tetapi ibu muda ini telah dijemput seruan illahi pada pukul 10.30 pagi tadi.

Punca kematian arwah adalah disebabkan jangkitan kuman di dalam badan. Akibat dari jangkitan kuman itu beberapa organ dalamannya gagal berfungsi.

Pasangan suami isteri ini mempunyai seorang cahaya mata lelaki berusia 1 tahun. Omar Lokman Bin Shahrul adalah nama anak mereka.

 

Kesian bila difikirkan nasib si anak kecil. Si anak masih tidak mengerti ibunya sudah pergi buat selama lamanya. Membesar si anak tanpa kasih seorang ibu.

Kehilangan isteri ataupun ibu bukan satu perkara yang mudah. Ini kerana si suami perlu menggalas 2 tanggungjawab serentak untuk menjadi ibu dan bapa kepada anaknya itu. Anak yang ditinggalkan oleh si ibu pula masih kecil.

Jika tidak kuat semangat pasti si bapa boleh tertekan. Seperti yang kita semua tahu di dalam sebuah keluarga seorang isteri memerlukan suaminya. Dan seorang suami juga sangat memerlukan isterinya.

Apabila meneruskan kehidupan tanpa seseorang yang bergelar isteri atau suami setelah hidup berumah tangga pastinya kesulitan akan dihadapi. Lagi lagi melibatkan urusan menjaga dan membesarkan anak anak.

Jika sebelum ini si isteri membantu menguruskan hal dirumah dan anak. Pasti keadaan akan menjadi lebih sulit apabila seorang suami tiba-tiba perlu menggantikan tempat tempat si isteri.

   

Tidak boleh dibayangkan kehidupan si suami selepas ini setelah kehilangan isterinya. Jika tidak kuat boleh gila dibuatnya. Saya sudah lihat bagaimana keadaan suami kepada arwah adik perempuan saya.

Berbulan menangisi pemergian isterinya. Sehingga diri tidak terurus. Tetapi nasib ada anak anak sebagai penguat semangat untuk kembali hidup seperti normal. Harap-harap suami arwah juga akan kuat.

Semoga juga tabah untuk meneruskan kehidupan bersama anak lelaki tunggalnya.

Buat pembaca, ayuh sama sama sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarhamah Nur Atyqah Binti Yahya Jaya!

Continue Reading

Terkini

Rider Grabfood Maut Kemalangan, Isteri dan Anak-anak Kini Hilang Tempat Bergantung

Published

on

Rider Grabfood Maut Kemalangan, Isteri dan Anak-anak Kini Hilang Tempat Bergantung

Seorang penghantar makanan maut selepas motosikal ditunggangnya merempuh belakang sebuah lori yang berhenti di tepi jalan di Kilometer B.05 Lebuhraya Besraya menghala Kuala Lumpur, petang semalam.

Menurut laporan Sinar Harian, mangsa Muhammad Faizal Yahya yang berusia 29 tahun meninggal dunia di lokasi kejadian kerana parah di kepala.

“Siasatan mendapati kejadian dipercayai berlaku apabila sebuah lori yang berhenti di lorong kiri jalan dengan memasang lampu berkembar selepas mengalami masalah pada tayar hadapannya.

“Kira-kira 10 minit kemudian, datang sebuah motosikal jenis Yamaha 150ZR ditunggang mangsa melanggar belakang lori yang dipandu lelaki berusia 52 tahun itu,” kata Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Zulkefly Yahya.

Pihaknya turut mengambil sampel darah dan urin pemandu lori tersebut untuk tindakan lanjut selain siasatan masih dijalankan dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Menerusi laman Facebook, isteri kepada arwah yang dikenali sebagai Puteri berkongsi berita duka itu dan memohon orang ramai sedekahkan al-Fatihah untuk Allahyarham.

Continue Reading

Trending