Wartawan cantik selar sikap biadab pemain bola sepak

Seorang wartawan sukan wanita Ukraine meluahkan rasa tidak puas hatinya dengan sikap sesetengah pemain bola sepak yang cenderung bersikap kur.ang ajar dengan media, lapor portal berita RT.com semalam.

Valerie Suchkova menyatakan hal tersebut selepas seorang rakan sekerjanya diherdik oleh pemain bola sepak Ukraine ketika melakukan temu bual sejurus tamat perlawanan menentang Republik Czech.

Menurut Suchkova, kebanyakan bintang bola sepak menganggap mereka berhak menggunakan kata-kata ke.sat dan berbaur penghinaan kepada wartawan jika tidak menggemari soalan yang diajukan.

“Saya tidak faham apakah hak istimewa yang diberikan kepada pemain bola sepak bertaraf bintang ini untuk melayan media dengan buruk dan kami tidak boleh berbuat apa-apa tentangnya?

“Malah jika wartawan itu seorang wanita, perbuatan mereka seperti mera.mas payud.ara dan memegang pun.ggung kami ketika siaran langsung dianggap normal. Saya sangat menentang perkara ini,” tegas gadis itu.

Tambahnya, media dan ahli sukan sepatutnya bersikap lebih profesional dan bekerjasama baik dengan media kerana mereka saling memerlukan.

Jika ahli sukan berasa tidak selesa dengan soalan yang diberi, mereka sepatutnya bersikap lebih sopan kerana wartawan akan memahami situasi tersebut.

“Media dan ahli sukan saling memerlukan. Anda perlukan sokongan serta publisiti dan kami perlukan bahan berita jadi kita sepatutnya saling cuba untuk bersikap lebih matang,” ujarnya lagi. – Agensi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*